חשיפת "כיכר השבת"

צביקה כהן עודכן: הרב מנדלסון זומן לשימוע

מחזיק תיק החינוך החרדי בעיריית ירושלים צביקה כהן עודכן אמש על-ידי מנהל המחוז כי מנהל הסמינר הרב יחיאל מנדלסון זומן לשימוע. מקורבי כהן: "הוא לא ייתן לו גיבוי" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמות אין קשר לכתבה)

חשיפת "כיכר השבת": בשבוע שעבר חשפנו כי הרב יחיאל מנדלסון, מנהל סמינר 'דרכי רחל' זומן לשימוע בלשכת מנכ"לית משרד החינוך בחשד לרישום כוזב, אמש (ראשון) עודכן מחזיק תיק החינוך החרדי בעיריית ירושלים צביקה כהן בשימוע הצפוי.

מאיר שמעוני, מנהל מחוז ירושלים, שוחח עם צביקה כהן ועדכן אותו בכך שהרב מנדלסון זומן לשימוע.

בסביבתו של כהן אומרים ל"כיכר השבת" כי אין בכוונתו לגבות אף צעד של מנדלסון: "צביקה בא לעקור מהשורש את התופעה המכוערת של האפליה בירושלים, שאף אחד לא יצפה לגיבוי".

כזכור, כפי שנחשף לראשנה ב"כיכר השבת" - לפני שלוש שנים, פתח הרב מנדלסון סמינר בעיר החרדית 'ביתר עילית' לטובת בנות המקום, אך החל מהשנה הראשונה בקשתו של הסמינר להעניק לו רישיון נדחתה ולאחר שהמשיך לפעול אף הוצא לו צו סגירה. כך היה גם בשנה השנייה לפעולת המוסד ובשנה האחרונה, השלישית.

על פי החשד, בכל שלושת השנים האחרונות התלמידות בסמינר נרשמו על ידי הרב מנדלסון בסמינר הראשי שלו בירושלים, על אף שבפועל למדו בסמינר בעיר ביתר אשר פעל, כאמור, ללא רישיון תוך שעומד נגדו צו סגירה.

עם תחילתה של חקירה מטעם משרד החינוך בנושא הבחינו פקידי המשרד כי התלמידות נמחקו לפתע באופן ידני מרשימת התלמידות בסמינר בירושלים, מה שהיה נראה במשרד החינוך כניסיון לכאורה לטייח את הרישום הכוזב.

גורם במשרד החינוך אמר בסוף השבוע ל"כיכר השבת" כי באם בסוף השימוע תגיע מנכ"לית משרד החינוך למסקנה כי אכן נערך רישום כוזב, הרי שבכוונת המשרד להפעיל עיצומים כלכליים על הסמינר ובמקרה קיצוני יותר אף לדרוש את התפטרותו של הרב מנדלסון מניהול המוסד.

הגורם הוסיף ואמר כי "על מנהלי סמינרים להפנים כי ימי התוהו ובוהו תמו. הדבר אמור הן לגבי אפלייה עדתית בקבלת תלמידות והן לגבי בעיות בניהול תקין של המוסדות. מי שייתפס פועל נגד הנהלים צפוי לעיצומים קשים"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר