הח"כים החרדים לא השתתפו בטקס ליל הסדר של השר אורי אריאל

השר אורי אריאל, ח"כ איילת שקד וח"כ נחמן שי קיימו סדר פסח מיוחד ובו השאירו כיסא ריק ליונתן פולארד, הח"כים החרדים החרימו את הכינוס ולא טרחו להגיע למשכן הכנסת (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליל הסדר בכנסת, הצהריים (צילום: באדיבות המצלם)

השר אורי אריאל, ח"כ איילת שקד וח"כ נחמן שי קיימו היום (שלישי) סדר פסח מיוחד ובו השאירו כיסא ריק כסמל להמשך כליאתו של יונתן פולארד בארה"ב, חברי הכנסת החרדים החרימו את הכינוס ולא טרחו להגיע למשכן הכנסת.

מי שכן השתתפו הם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ח"כ דב ליפמן, שולי מועלם, צחי הנגבי, מוטי יוגב, רובי ריבלין, פנינה תמנו שטה ויו"ר המטה לשחרור פולארד, מר אפי להב.

את הסדר פתח ח"כ נחמן שי מ'העבודה' ואמר: "בסדר הסמלי הזה אנו מדגישים את העדרו של פולארד שנה נוספת. השם של פולארד עלה לאחרונה שוב ושוב ולא במקרה. הלחץ הציבורי מפה ומחוגים רבים בעולם סייע.

"ישנה דרישה נחרצת וברורה לשחרר את פולארד בהקדם, בשנתו ה 29 בכלא. פולארד מילא את עונשו עד תומו וכרגע מסיבות אנושיות טהורות מותר וצריך לשחררו הדרישה לשחרורו המיידי של פולארד מודגשת ביתר שאת בערב חג הפסח הנוכחי".

ח"כ איילת שקד אמרה: "עוד שנה עברה ולצערנו יונתן לא יזכה לחגוג את חג הפסח עם משפחתו ועם עם ישראל. אך השנה אנו מלאי תקווה חדשה, שכן האמריקאים הביעו הסכמה מהותית לשחרר את פולארד לראשונה.

"זוהי בשורה משמחת מחד אך בשורה המביאה עמה מתיחות. אנו צריכים לזכור שארה"ב מעוניינת לשחררו כתנאי להמשך המו"מ ותהליך השלום. אך אני תמהה כיצד שחרור מחבלים יסייע לתהליך השלום? אני פונה לא רק לנשיא ארה"ב אלא גם לעם האמריקאי - דרושו מן המנהיגים שלכם לשחרר את פולארד מטעמי צדק והומניות".

השר אורי אריאל אמר: "לא את אבותינו בלבד גאל הקב"ה, אלא אף אותנו גאל עמהם. לצערי הרב האמריקאים מפרים הבטחה נשיאותית עוד בימי הנשיא קלינטון לראש הממשלה נתניהו לשחררו כבר לפני מספר שנים. ראינו בימים האחרונים את הנכונות שלהם להשתמש בו כקלף מדיני וזה לא ראוי ולא מקובל. אנו מתפללים שנזכה לראותו כאן אצלנו לא שנה הבאה אלא בימים הקרובים ממש ביחד עם אשתו אסתר וכל עם ישראל. אני קורא לציבור הישראלי להשאיר כסא ריק בליל הסדר הקרוב ולזכור את יונתן".

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין אמר בטקס כי "אני עדיין מנסה ברוח סדר פסח לשמור על אופטימיות ולומר שקרה משהו לפני שבוע - קרה במובן הזה שאם עד עכשיו היינו שומעים תשובות עקרוניות לאי שחרורו של פולארד הוא מרגל והוא צריך לשבת בכלא אז פתאום יש הסכמה על העקרון והשאלה היא המחיר.

"מאה ושישה חברי כנסת אשר חתמו על העצומה של ראשי השדולה אמרו בעצם "אין פה עניין של מחיר, יש עניין של שחרור מסיבות הומניטריות ובוודאי אחרי 29 שנה כולי תקווה שבהדלקת המשואות יישב פולארד בשורה הראשונה".

ח"כ רובי ריבלין אמר: "מביקורים של חברים רבים ונשיאים אמריקאים שהיו כאן הבנו שברמה ההומניטרית, פולארד מיצה את דינו. יותר מכך, העובדה שפולארד הוא אזרח ישראל והוכר כאדם אשר פעל בשירותה, מחייב את כולם לתת תשומת לב. אנו מקווים שלא רק הנושא לגופו אלא גם המידה האנושית הקיימת בעם האמריקאי תפעל והגיע הזמן שיונתן יהיה איתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר