צפו בוידאו

עדינה בר שלום הדליקה משואה: "לכבוד אבי הרב עובדיה"

הרבנית עדינה בר שלום הדליקה משואה בטקס הפותח את אירועי יום העצמאות לכבוד אביה, מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. "לאור מורשתו אני ממשיכה לפעול ביתר שאת". צפו (חרדים,וידאו)

קובי רוזן | כיכר השבת |
בר שלום ואביה (צילום ארכיון: פלאש 90, וידאו: מתוך שידורי ערוץ 2)

הרבנית עדינה בר שלום, מייסדת המכללה החרדית, הדליקה הערב (שני) משואה במסגרת הטקס הפותח את אירועי יום העצמאות בישראל. יהורם גאון, שהזמין את בר שלום להדליק את המשואה, הגדיר אותה כמי ש"חוללה שינוי מבורך בציבור החרדי".

בדבריה, הקדישה בר שלום את המשואה לכבודו של אביה, מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף שהלך לעולמו בשנה האחרונה "אני עדינה בר שלום, בתם של הרב עובדיה והרבנית מרגלית נוחם עדן, מתכבדת להשיא משואה זו לכבוד אבי מורי ורבי מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, שהלך לעולמו השנה ולאור מורשתו אני ממשיכה לפעול ביתר שאת וביתר עוז".

"לאלפי התלמידים והתלמידות החרדים הלומדים במוסדות היחודיים להשכלה גבוהה, ומשיגים הישגים מעוררי התפעלות, לנציגים המביאים לשוויון הזמנויות בחברה הישראלית, לכבודן של נשות החיל החרדיות שסייעו בהקמת עולם התורה".

בר שלום הקדישה את המשואה גם לכבודם של החרדים העובדים, "לכבוד הצטרפותם של אלפי צעירות וצעירים חרדים לשוק העבודה, הנהנים מיגיע כפיהם ומקדשים שם שמים בהליכותיהם, כפי שנאמר 'יגיע כפיך כי תאכל', ולתפארת מדינת ישראל".

לפני חג הפסח האחרון, עם ההחלטה להעניק לה את פרס ישראל ולכבד אותה בהלדקת המשואה ביום העצמאות, שוחחה הרבנית בר שלום עם 'כיכר השבת' וסיפרה על תחושותיה לאור קבלת הפרס בשנה בה אביה נפטר: "איזה נחת, אני חושבת שהיו יורדות לו דמעות מהעיניים, הוא היה מברך אותי מכל הלב, הוא היה מאחל לעצמו שגם האחים שלי יגיעו לפרס כזה".

"האחים שלי התקשרו כולם לברך אותי על הזכייה, אחי הראשון לציון - הרב יצחק, היה הראשון שהתקשר לברך", סיפרה בר שלום.

מחר, תקבל הרבנית בר שלום את פרס ישראל. בהחלטה להעניק לה את הפרס נכתב: "גב' עדינה בר שלום ראויה לפרס בשל עשייתה פורצת הדרך לגישור על שסעים ופערים חברתיים וקידום ושילוב בין אורח החיים החרדי לפתיחות חברתית ולהשכלה גבוהה".

"גב' בר שלום באמונתה הובילה למיזמים שבהם בני החברה החרדית רוכשים השכלה לצד לימודי תורה כאמצעי למוביליות חברתית והשתלבות במעגל העבודה", נאמר בנימוקי הוועדה.

עוד נאמר בהחלטה כי "עדינה בר שלום השכילה לנווט במים סוערים על השקפות מנוגדות ומחלוקות עזות ולהעלות תרומה חברתית משמעותית באחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר