פרויקט ל"ג בעומר

ח"י רוטל, ולא במירון: הכירו את החגיגה של הירושלמים

מידי שנה ושנה התופעה רק מתחזקת: עשרות אלפי ירושלמים חוששים מפקקים בדרך למירון, ומעדיפים לחגוג קרוב לבית, בקברו של שמעון הצדיק הסמוך לשייח' ג'ראח, כשהם מסתמכים על המסורת ותורת הסוד הקושרים בין הרשב"י ושמעון הצדיק. ח"י רוטל ודרך מהדרין? בשביל זה לא צריך לנסוע שעות לצפון (מיוחד, יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ההילולה בשמעון הצדיק, בשנה שעברה (צילום: פלאש 90)

ל"ג בעומר תשע"ד: מאות אלפי עמך בית ישראל יעלו החל מערב שבת קודש ועד ליום ראשון בערב לחגוג את ל"ג בעומר בשירה ובריקודים בסמוך לציונו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי שבהר מירון. במקביל, עשרות אלפי תושבי ירושלים יחגגו את יום ההילולה בציונו של שמעון הצדיק שבמזרח ירושלים. אירוע שזוכה בשנים האחרונות להגדרה "מיני מירון".

ההערכות הן כי כ-40 אלף איש יגיעו בסך הכל מצאת השבת ועד ליום ראשון בערב למתחם במזרח ירושלים, זאת כאשר משנה לשנה כמות המשתתפים עולה.

בשל הקריסה החוזרת על עצמה מידי שנה בתחבורה הציבורית למירון, ירושלמים רבים מתקשים להגיע למירון ולחזור בשלווה, ומעדיפים לעלות לציונו של שמעון הצדיק ולחגוג שם את ל"ג בעומר.

החגיגות בשמעון הצדיק בשנה שעברה (צילום: פלאש 90)

במקורות, ישנן שתי סיבות לחגיגות ל"ג בעומר בשמעון הצדיק:

א. שמעון הצדיק היה ממעבירי המסורה , ובזכותו התורה עברה מדור אנשי כנסת הגדולה לדור התנאים. בל"ג בעומר, אנו שמחים על עצירת פטירתם של תלמידי רבי עקיבא והישארותם של חמישה מתלמידיו שהעבירו את המסורה הלאה. גם שמעון הצדיק היה ממעבירי המסורה ולכן חוגגים בל"ג בעומר גם על ציון קברו בירושלים.

ב. בתורת הסוד (הקבלה), מבואר כי רבי שמעון בר יוחאי ושמעון הצדיק שניהם מאותו "שורש נשמה", ולכן נהגו לערוך הילולה בל"ג בעומר גם בקברו של שמעון הצדיק בירושלים.

איך נערכים לאירוע כזה? מאות שוטרים וסדרנים ישמרו על הסדר והביטחון של עשרות אלפי המתפללים, וזאת במסגרת שיתוף פעולה בין מנהל הציון נורי חנניה למפקד תחנת המשטרה יפתח אורי.

ההילולה תחל לאחר צאת שבת בשעה 21:30, בביתו של הגאון הגדול רבי יעקב יוסף זצוק"ל ברחוב שמואל הנביא הסמוך, משם תצא תהלוכת ספר תורה באותה הדרך שהיה הגר"י יוסף זצ"ל עושה מידי בוקר עם עלות השחר לתפילת נץ החמה בשמעון הצדיק שם כיהן כמרא דאתרא.

מנהל הציון נורי חנניה (צילום: שמאי ליאור)

גם במתחם 'שמעון הצדיק' מתקיים מנהג ה"חי רוטל", ועשרות מתפללים מגיעים עם יין ושתייה ומחלקים לחוגגים. בדומה למירון, גם בשמעון הצדיק הוקמה 'דרך מהדרין'.

מארגני ההילולה מבקשים מהציבור שלא להגיע ברכבים פרטיים, 'הרכבת הקלה' מגיעה עד בסמוך לציון ויש לרדת בתחנת 'שמעון הצדיק'. באשר לרבנים ואדמורי"ם, כניסתם ברכב תאושר בתיאום עם המשטרה.

נורי חנניה, מנהל הציון, אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "אנחנו נערכים לשיא של מתפללים, זה המיני מירון של הירושלמים, כל מי שמתקשה להגיע להר מירון מגיע לקבר של שמעון הצדיק, אנחנו עושים הכל למען ביטחונם של המתפללים ובעז"ה נסיים את היום ללא כל תקלות, רק מבקשים מהציבור להישמע להוראות של השוטרים והסדרנים במקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר