אייכלר על מירון: "כישלון ידוע מראש"

חבר הכנסת ישראל אייכלר דורש את כינוס הוועדה לענייני מירון וועדת הפנים ומתריע: "בל נחכה לדו"ח מריחת מחדלי דילול העולים למירון והקריסה שהייתה צפויה מראש" (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת; תמונה: פלאש 90)

חבר הכנסת ישראל אייכלר דורש את כינוס הוועדה לענייני מירון וועדת הפנים ומתריע: "בל נחכה לדו"ח מריחת מחדלי דילול העולים למירון והקריסה שהייתה צפויה מראש".

בנאום שנשא במליאת הכנסת, אמר אייכלר כי "לאחר שפנינו מראש לראשי המשטרה ומשרד התחבורה, למנוע גזירות ההרחקה של רבבות עולים על ידי הגבלות תנועה וגיוס פרשים, הגיע עת דין וחשבון. עצם התהליך שגורמים 'מקצועיים' מחליטים עבור הציבור בלי לשאול אותו ואת נציגיו, מראה כי יש כאן שליטים ויש נשלטים והשליטים מחליטים עבור הנשלטים".

"איסור כללי שהחליטה המשטרה למנוע יציאת כלי רכב פרטיים למירון ואפילו לחניונים רחוקים וגם לא לערים קרובות למירון, גרמו לעוול ציבורי", טען אייכלר, "רק אחרי התערבות חברי כנסת חרדים, החליטה המשטרה בימים האחרונים לאפשר לחנות בכרמיאל, טבריה וצפת וכמובן שזה לא עבד. אנשים חיכו שעות לשאטלים שלא הגיעו במשך שעות לכרמיאל, לראש פינה ולצפת. וכן במוצאי ל"ג בעומר, חיכו האוטובוסים "הפרטיים" בחניונים המאושרים, אך הנוסעים לא הגיעו. כי השאטלים נתקעו במירון. כל זה היה כישלון ידוע מראש".

אייכלר המשיך ואמר כי "הסיבה היחידה שבמשך היום היה שקט, כי דרכי ציון המוליכות למירון היו אבלות מבלי באי מועד. כל הכבישים היו ריקים יחסית. גם במירון, הורגש חסרונם של כמחצית ממספר העולים בשנים האחרונות. כאשר יצאה הבהרה ברחוב הדתי, שבמשך היום התנועה זורמת, אנשים בקשו לנסוע וכבר לא היו אוטובוסים. כל הבלגן היה מאורגן. הכל בגלל שלא הוכנו תשתיות מתאימות חניונים וכבישים באזור. את זה צריך לתקן כך ועכשיו".

"דחיפות הדיון של הוועדה לענייני מירון, עולה משום שהמשטרה מכינה אליבי ודוחות שירגיעו את זעקת הקהל, שגם חיכה שעות וגם קיבל מכות מפרשים ויס"מניקים בשטח. יש להכין מסקנות ראשוניות ולהגישם לועדת הפנים של הכנסת באופן מיידי", כך פנה ח"כ ישראל אייכלר ליו"ר הועדה המיוחדת לענייני מירון ח"כ דוד צור בבקשה לכנס מיד את הוועדה.

בדיון במליאת הכנסת, טען ח"כ אייכלר, שאין עוד אירוע במדינה שבו לא מכינים חניונים לכלי רכב ולו במרחק קילומטרים מן המקום. "יש מספיק שטחים בגליל להכשיר לחניה חד שנתית. זו היתה הפקרות למנוע הגעת כלי רכב לערים הסמוכות למירון. אין עוד ציבור נוסעים שאפשר לכלא אותו ברחוב, עם פרשים ושוטרים אלימים", טען אייכלר.

"יש כאן זלזול שלטוני בציבור חסר אונים מול שלטון הרומס את זכויותיו כאדם וכציבור הזכאי לשמור על חופש הדת שלו", אמר ח"כ ישראל אייכלר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר