נלחמים בהסתה בבית שמש: תביעות דיבה על סטטוסים מסיתים

לאחר הגשת התלונה במשטרה על הסטטוסים המסיתים ברשתות החברתיות נגד החרדים, ראש העיר בית שמש משה אבוטבול מחריף את מאבקו ומתכוון להגיש גם תביעות דיבה (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
משה אבוטבול (צילום: מאיר אלפסי)

שעות אחדות לאחר הגשת התלונה במשטרה על הסתה כנגד האוכלוסייה החרדית בעיר בית שמש, החליטו ראש העיר, משה אבוטבול ואנשיו כי בכדי למגר את התופעה אחת ולתמיד עליהם לפעול גם במגרש המשפטי.

לאור זאת, החליט אבוטבול להגיש תביעות דיבה כנגד כל אדם הכותב תגובה בלתי הולמת כנגד החרדים.

גורם בעיריית בית שמש אומר ל"כיכר השבת" כי "אנחנו חושבים שצריך ללכת ביד קשה כנגד אותם אלו שמסיתים נגדנו ולכן אנחנו נתבע כל אחד בלא פחות מ-150 אלף שקל ואולי זה יביא למיגור התופעה".

בין שלל הביטויים המבחילים שנכתבו כנגד החרדים: "החרדים הם סרטן" ו"החרדים הם גידול סרטני בחברה הישראלית". כנגד ראש העיר נכתב: "הזבל הגדול מבניין העירייה". על האשכנזים נכתב: "המגפה השחורה אשכנזים נצלנים".

בטוקבק המקומם שגרם לראש העיר ואנשיו להוביל חקירה מידית בניסיון למנוע את "הרצח הבא" כפי שהם מגדירים, נכתב: "לפלוש לדירות ברמה ולא לתת לחרדים להתפתח. כל תושבי בית שמש חייבים לצאת להפגנה בתוך הרמה ולהחריב שם הכל גם את ביתו של העבריין אבוטובול".

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול אמר הבוקר (חמישי) ל"כיכר השבת": "איננו יכולים לתת להסתה הפרועה להמשיך להשתולל, יש את ההיבט הציבורי של החקירה שמבצעת משטרת ישראל שמתמקדת בעיקר בעבירות הסתה, פשעי שנאה, גזענות, איומים וקריאה לאלימות, ואנו מקוים שיגיע לכדי הגשות כתבי אישום, מעבר לכך יש את ההיבט הפלילי של כינויי גנאי, עלילות והשמצות פרועות שהן עבירות על חוק לשון הרע והוצאת דיבה, וכנגדם נגיש תביעות אישיות כספיות על סכומים כספיים משמעותיים, כפי שהחוק מגדיר זאת וללא הוכחת נזק".

דובר עיריית בית שמש, מתי רוזנצוייג, אישר את הפרטים ואמר כי "בימים אלו אנו בוחנים עם משפטנים וגורמים שונים אפשרויות של שיתופי פעולה לטיפול יסודי בכל התהליך המשפטי".

אתמול בשעות הבוקר, חוקר מתחנת המשטרה המקומית הגיע ללשכת ראש העיר בניסיון לחקור עוד על הטוקבקיסטים משולחי הרסן. ראש העיר ודוברו מתי רוזנצוויג אמרו לחוקר כי הערכה שלהם הייתה כי ההסתה כנגד האוכלוסייה החרדית תיפסק עם תוצאות מערכת הבחירות בסיבוב השני, אך התברר כי היא ממשיכה ביתר שאת וככל שעוברים הימים, התגובות הופכות לגרועות יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות