פנייה למבקר: בדוק מינוי קרובי משפחה לדיינים

לקראת כינוס הוועדה למינוי דיינים ביום חמישי, בודק מבקר המדינה תלונה אנונימית לפיה רשימת המועמדים כוללת קרובי משפחה ולא כאלה שקיבלו את הציונים הגבוהים (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ביום חמישי, איסור חג, תתכנס הוועדה למינוי דיינים בכדי לבחור דיינים שימלאו את החלל העצום ששורר בבתי הדין. הדיינים ידונו בנושאים רגישים: גירושין, ירושה ואישורי היהדות לנישואים של העם היושב בציון.

אולם מה שהיה נראה כיום חג הופך ליום אפוף חשדות. לפי הדיווח ב"הארץ", מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, בודק פנייה אנונימית לפיה רשימת המועמדים הסופיים לדיינים בבית הדין הרבני אינה משקפת את הדיינים שזכו בציונים הגבוהים ביותר ולעומת זאת ברשימה ישנם מספר קרובי משפחה של חברי הוועדה למינוי דיינים.

כך למשל, לרב הראשי, הרב דוד לאו, יש שני קרובי משפחה קרובים המועמדים לתפקיד דיינים. דוגמה נוספת להליך לכאורה לא חוקי שהביאה לפנייה למבקר המדינה, הוא העובדה כי בנו של הדיין הרב ציון בוארון, חבר בית הדין הרבני הגדול, מועמד אף הוא לתפקיד דיין.

מקרוביה של שרת המשפטים, ציפי לבני, אמרו ליאיר אטינגר כי "כבר פנינו ליועץ המשפטי לממשלה בשאלה איך לנהוג בנושא של הקרבה המשפחתית. ברור שאי אפשר להביא קרוב משפחה אלא אם יש טעמים מיוחדים לכך, אבל אנחנו מחכים להנחיות. במישור הציבורי־פוליטי - לבני לא תהיה בעד מינויים של קרובי משפחה. כל הנפוטיזם ממנה והלאה".

עו"ד מרדכי אייזנברג, חבר הוועדה מטעם לשכת עורכי הדין, אומר כי מה שהיה נראה כהליך אופטימי שבו כל הצדדים כולל ארגוני הנשים החברות בגוף הבוחר יהיו מרוצים, רחוק מלהיות כך. לדבריו ב"הארץ", ההליך לוקה בחסר: "בסחר סוסים לפחות בודקים בשיניים של הסוסים. כאן פשוט אומרים, תן לי שני דיינים באזורי, אתן לך אחד בגדול".

"אני לא רוצה להיות טהרן, אני חלק מהעניין. אבל אם היינו מתרכזים רק סביב העניין המקצועי העבודה שלנו הייתה הרבה יותר פשוטה והרשימה הייתה מצטמצמת מאליה", הוסיף עו"ד אייזנברג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר