"התעמרות של משרד החינוך"

בשל גירעון: משרד החינוך סגר את המכללה של ש"ס

אחרי כעשרים שנות פעילות משרד החינוך סגר את מכללת "מקור המעיינות", לטענתו בשל גירעון חמור של כעשרה מיליון שקלים עד שהתברר כי לא ניתן לסייע למכללה. בתגובה, מועצת חכמי התורה של ש"ס יוצאת במכתב חריף נגד משרד החינוך, את ראשיה היא מכנה כ"עוקרי התורה". דרעי: "זו התעמרות" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נשיא המועצת הגר"ש כהן ושר החינוך שי פירון (צילום: פלאש 90)

מכה לרשת 'מעיין החינוך התורני' של ש"ס: אחרי כעשרים שנות פעילות משרד החינוך סגר את מכללת "מקור המעיינות". בתגובה, מועצת חכמי התורה של ש"ס יוצאת במכתב חריף נגד משרד החינוך: "עוקרי התורה".

זה מספר חודשים שאנשי הצוות במכללת "מקור המעיינות" לא קבלו את משכורתם, והיום אף קבלו התלמידים הודעה שלא להגיע ללימודים לאחר שהצוות הודיע על שביתה עד לתשלום המשכורות.

במכתב שהוציאו מועצת חכמי התורה של ש"ס נכתב כי "שמועה קשה הגיעה אלינו, על החלטת משרד החינוך לסגור את מכללת מקור המעיינות לשנת הלימודים הבעל"ט.

"אוי לנו שכך עולה בימינו, כי המכללה שהוקמה על ידי הסיעה מאולצת לסגור שעיריה בפני מאות התלמידים המבקשים ללמוד בה.

"ב"ה נתברכנו בר"מים ומורים מכשירים, שרובם בוגרי ישיבות ואולם רובם ככולם ללא תעודות מוכרות על ידי המדינה, כתוצאה מכך שכרם ירוד מאוד וכל נטל השלמת המשכורת נופל על העמותות וההורים, בסיעתא דשמיא זכינו והוקמה המכללה שבה המורים מקבלים תעודת מסמך בכיר.

"המכללה הייתה קשורה לרשת מעיין החינוך התורני וסגירתה הינה מכה קשה למעיין החינוך התורני, שהייתה ציפור נפשו של הרב עובדיה יוסף זצוק"ל.

"באם חלילה וחס המכללה תיסגר, כפי שחפצים עוקרי התורה אין אנו רואים אפשרות שתפתח מחדש.

"וכיוון שחז"ל אמרו 'גדולים צדיקים במיתתן יותר מבחייהן', בטוחים אנו שמרן הראש"ל זצוק"ל יעמוד בתפילה להצלחת המכללה שהיא הצלחת כל הרשת".

על המכתב חתומים חברי מועצת חכמי התורה ובראשם הגאון רבי שלום כהן, נשיא המועצת.

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב לסגירת המכללה ואמר: "התעמרות משרד החינוך במוסדות החינוך החרדי חייבת להיפסק לאלתר, אפנה עוד היום לשר החינוך ע"מ שמוסד חשוב זה לא יישאר סגור אפילו עוד יום אחד".

אנשי הצוות של המכללה נפגשו עם בכירי משרד החינוך ולאחר מכן שלחו מכתב חריף להנהלה בו נכתב: "במהלך הפגישה טענו במשרד החינוך שוב ושוב, כי תקציב המורים/ות עד לסוף שנת הלימודים הנוכחית ישולם במלואו. אולם, טענו מנגד שאין לנו אימון כלל במשרד החינוך, לאור התנהלותם מול הרב עובדיה כהן בחודשים האחרונים, לפיכך ביקשנו לראות פעולה מיידית של העברת תקציב למכללה, על מנת לשלם משכורות. בתגובה ענו כי יעבירו מיידית משכורת אחת ולאחר שתשולם יעבירו נוספת, כך ארבע פעימות, עד לתשלום כל המשכורות משנה זו.

"לגבי המשכורות שחייבים מאשתקד, כרגע עדיין אין פתרון באופק, ותקציב זה יהא תלוי בהמשך התנהלות המכללה.

"הבהרנו, כי לא נמתין עוד זמן רב עד למאבק עיקש הכולל הפגנות בהעדר תשלום המשכורות, ובהתאם לכך נכון יהיה כי כולנו נצטרף לעצומה המתגבשת במכללה כעת, אם כי לא לפרסמה עד אשר נראה את התנהלות המשרד בימים הקרובים.

"חשוב לי ליידע כי במקביל אנו פותחים ערוץ נוסף פוליטי, על מנת להבטיח גם את עתיד המכללה. ברור לי כי קשה מאוד להגיע למקום עבודה כאשר לא משלמים, וההרגשה הינה שעובדים חינם, אך מאידך ברוב עם הדרת מלך ולכן ההתאגדות כולם יחד במאבק, חשוב ומסייע לאין ערוך".

במשרד החינוך אומרים מנגד כי למכללה יש גירעון של כ-10 מיליון שקל, כך שכל כסף שהועבר למכללה לשם התפעול השוטף נבלע בחובות ומשום כך משרד החינוך עצר את התקציב.

במשרד החינוך מוסיפים וטוענים כי הם ניסו בכל דרך לסייע למכלה אך זה התברר כבלתי אפשרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר