הפגנות השבת בבירה: עלייה במספר המפגינים החרדים

עליה משמעותית חלה בשבת האחרונה במספר המפגינים נגד חילול שבת בירושלים, זאת בעוד בצד החילוני נרשמה נוכחות דלה. עסקני השבת מרוצים ושוקלים כיצד להמשיך במאבק (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הפגנות השבת (צילום ארכיון: פלאש 90)

תבוסה לחילונים: בשבת האחרונה נרשמה עלייה בקרב המשתתפים החרדים בהפגנה נגד חילולי השבת, המתקיימת ברחוב הנביאים בירושלים. למקום הגיעו שלוש מאות חרדים, תושבי השכונות הסמוכות. לעומת זאת, נרשמה תבוסה בקרב המפגינים החילונים כאשר נרשמה נוכחות דלה שלהם.

העסקנים החרדים אומרים כי מדובר בעלייה משמעותית. יו"ר ועדת השבת, הרב יוסף רוזנפלד, אמר ל"כיכר השבת": "תראה, בכל שבת מגיעים רק מאה בני אדם להפגין, אבל השבת בהחלט ניתן לומר שהכפלנו את כמות המגיעים, להערכתי הגיעו שלוש מאות בני אדם".

"בכל שבת מגיעים לשם מפגינים כדי למחות על חילולי השבת המתרבים בעיר ירושלים. אנחנו לא מתכוונים לשתוק ובכוונותינו להמשיך ולהפגין במקום עד לסיום חילולי השבת בעיר", אומר רוזנפלד ומוסיף, "יש כמה חנויות שבאחרונה פתחו את שעריהן בשבתות ועל כך אנחנו מוחים. אנחנו שוקלים את המשך צעדינו".

לפני חמישה חודשים דווח כי כמה בתי עסק במרכזה של העיר ירושלים החליטו להפוך לפעילים גם ביום שבת. חלק מהמקומות בהם חוללה השבת הם בתי עסק חדשים, אחד מהם, הוא "קפה בצלאל", בעל וותק בעיר, וממוקם באזור הנחשב לרגיש מבחינת יחסי דתיים וחילוניים.

תושבי ירושלים, מכירים היטב את בית הקפה המדובר - בעיקר מההפגנות שנערכו בסמוך לו לפני יותר משש שנים, אז החליט בעליו באופן תקדימי לפתוח את שעריו בעיצומו של יום השבת. לבסוף, לאחר מספר הפגנות, המקום חזר לסגור את שעריו בשבת.

בעלי העסק לא יצאו בפרסום נרחב על הצעד החדש, אלא סמכו על כך שהשמועה תתפשט מפה לאוזן וברשתות החברתיות. הבעלים ציינו כי ההחלטה לעשות את הצעד הגיעה בעקבות לקוחותיהם ש"ביקשו וזעקו" למקומות שייפתחו גם בסופי השבוע. מנגד, מציינים בעלי בית הקפה, עמד החשש מחזרה להפגנות שהיו במקום לפני כמה שנים, אולם השיקולים בעד הפתיחה בשבת גברו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר