מוסד הראשון לציון בסכנה

רבני ישראל רותחים מזעם: "ניסיון לקעקע את התורה"

אתמול אושרה בקריאה ראשונה הצעת החוק המבקשת למנות רב ראשי אחד בלבד, ועלולה להביא לסופו של מוסד 'הראשון לציון'. רב העיר גבעתיים ל'כיכר השבת': "החוק הזה לא טוב, אלו דברים שהם לא לטובת הרבנות". רבה של קריית אתא: "רוצים פשוט להפוך את היהדות למשהו לאומי, לקעקע את כל התורה" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרבנים הראשיים הנוכחים עם הרב הראשי לתל אביב (צילום: פלאש 90)

מוסד הראשון לציון בסכנה: רבני ערים יוצאים חוצץ נגד הצעת החוק לפיה במדינת היהודים יכהן רק רב ראשי אחד שעברה אתמול (שני) בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. לדברי הרבנים, הצעת החוק הזו עלולה לקעקע את מוסד הרבנות. חששם המרכזי הוא כי הצעת החוק תביא אחריה חוקים נוספים נגד הרבנות.

הרב טוביה שולזינגר, רבה האשכנזי של קריית אתא, נשמע רותח מזעם נוכח הצעת החוק ואומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי זהו ניסיון לקעקע את התורה כולה: "בעיקרון הנושא של רב ראשי אחד זהו דבר שהולך לקעקע פה את כל התורה של הקהילות. בארץ ישראל יש קהילות לספרדים ויש קהילות לאשכנזים, כך בנו את הקהילות. לבולל את הקהילות זו לא הדרך שלנו, אנחנו צריכים שלכל שבט יהיה את הרב שלו. כך נהוג בכל העולם".

"זו הצעה שמגיעה מאנשים שרוצים פשוט להפוך את היהדות למשהו לאומי וזה לא מגיע ממניעים טהורים. כל אחד יודע שבמשך השנים נוצרו מנהגים שונים של קהילות שונות, כך היה בכל העולם. אז למה עכשיו לשנות את זה? להבדיל אלף אלפי הבדלות, גם אצל הגויים יש זרמים של נצרות ואף אחד לא אומר שצריך רק כומר אחד. גם היהדות בנויה בצורה כזו שכל קהילה יש לה את הרב שלה. זהו רעיון פסול". הוסיף הרב.

"אלו דברים שאינם לטובת הרבנות"

הרב יוסף מאיר גליקסברג, רב העיר גבעתיים, חבר מועצת הרבנות הראשית ויו"ר חבר הרבנים בישראל, מתנגד אף הוא להצעת החוק ואומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "לרבנים עצמם זה לא משנה. כל רב נאבק בעצמו על הרבנות שלו, אבל באופן כללי אני לא חושב שהחוק הזה טוב, עדיף שיכהנו שני רבנים מאשר שיכהן רק רב אחד".

"אני מכיר קצת את החיים של הרבנים ואני אומר שעדיף שני רבנים. טובים השניים מן האחד, טוב שהסמכויות והכוח שניתנים לרב ראשי היום יהיו מפוזרים לשניים", אומר הרב. לדבריו, "הנושא שהחוק הזה יגרום לעוד חוקים כאלה לעבור, זו נקודה חשובה להתבונן בה".

"זהו לא השינוי הראשון שהם מציעים, היו עוד שינוים במשך השנים האחרונות, זה לא התחיל בזה. אלו דברים שהם לא לטובת הרבנות". הוסיף הרב.

על פי החוק החדש שאושר אמש בקריאה ראשונה, דיין מדייני בית הדין הרבני הגדול ייבחר בידי הוועדה לבחירת דיינים, וימונה על ידי נשיא המדינה בהתאם להוראות החוק. החשש המרכזי מהחוק החדש הוא מפגיעה משמעותית במוסד 'הראשון לציון' הקיים שנים ארוכות בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר