סכסוך מכוער או בעל אכזר?

החרדית שמסעירה את ניו יורק: "בעלי לקח לי הכל"

הקהילה החרדית בניו יורק סוערת: רבקי וייס בת ה-24 מברוקלין, פתחה בקמפיין במדיה החברתית כנגד בעלה יואל וייס, בטענה כי הוא אינו נותן לה את הגט אותו היא מבקשת. "חיי הנישואין הפכו לחיים של פחדים וחרדות, הוא עקב אחריי תמיד". בעלה מכחיש את הטענות, ובינתיים הקהילה החרדית מושמצת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

דיווח שהופיע לאחרונה בכלי תקשורת בארצות הברית, מעורר סערה מחודשת בנושא התופעה הבעייתית של בעלים המעגנים את נשותיהם. מדובר במאבק גירושין של בני זוג חרדיים, בני משפחת וייס, שכובש בימים האחרונים את כותרות כלי התקשורת הכלליים בארה"ב.

עסקנים חרדים בניו יורק מציינים כי קשה לדעת אם מדובר שוב במקרה קשה וכואב של אשה חרדית צעירה המעוגנת על ידי בעלה שמסרב לשחרר אותה ולהעניק לה את הגט המיוחל, או שמא מדובר דווקא בסכסוך גירושים ממוצע בקהילה החרדית, כאשר האישה בוחרת לרתום באופן ציני את כלי התקשורת בניסיון להשפיע על דעת הקהל תוך מטרה לנקום לכאורה בבעל ומשפחתו.

העיתון הנפוץ ה"ניו יורק דיילי ניוז", דיווח כי האישה החרדית רבקי וייס בת ה-24 מברוקלין, פתחה בקמפיין ענק במדיה החברתית כנגד בעלה יואל ווייס, בטענה כי הוא אינו נותן לה את הגט.

רבקי עם ילדיה (מתוך עמוד המאבק בפייסבוק)

האישה וחברותיה פתחו קבוצה בפייסבוק תחת הסלוגן "לגאול את רבקי", במטרה להפעיל לחץ ציבורי על וייס לגרש אותה.

על פי הדיווח בעיתון, בני הזוג נישאו על פי ההלכה בשנת 2008 אולם לאחר שלא הסתדרו, ביקשה האישה לאחרונה להיפרד מבעלה לשעבר. על פי טענתה היא גילתה כי וייס הינו אדם שתלטן ואלים שהתנהג בבריונות כלפיה ואף התעלל בה, מה שגרם לה לברוח ממנו.

בראיון לכלי התקשורת, מספרת רבקי כי מהלילה הראשון אחר החתונה היא הבינה שהיא נפלה בפח. "הוא הרגיש שאני חייבת לעשות כל מה שהוא דורש ממני. חיי הנישואין הפכו לחיים של פחדים וחרדות, הוא עקב אחרי תמיד. הוא הפריד אותי מהמשפחה והחברות והיה במעקב על הטלפון שלי". מספרת האישה.

לדבריה, בקיץ 2012 הגיעה נקודת המפנה בחייה, כאשר היא קיבלה אומץ ונמלטה יחד עם שני ילדיה. בהצהרותיה בפני בית המשפט, טענה רבקי כי הייתה שבויה בידי בעלה שאף ניסה להתעלל ולפגוע בה. "הצלחתי לברוח אחרי 4 שנות סבל כאשר אני משאירה את כל חפציי מאחור ונמלטת רק עם הבגדים שלי לגופי", טענה רבקי לשופטים.

לדבריה, בעלה ידע שהיא הגיעה מבית הרוס ושהתה במשפחת אומנה וניצל זאת לרעה. "הוא הציג עצמו כאיש עסקים וכדמות רוחנית והתפעלתי מהכריזמטיות שלו. כשהיינו יוצאים לרחוב הייתי חייבת להתלבש יפה עם תכשיטי זהב וללכת עם חיוך כדי שכולם יראו שהוא בעל מדהים ואוהב, אבל כשחזרנו הביתה הוא לקח לי את הכל".

כתב הסירוב שהוצא לבעל (מתוך עמוד המאבק בפייסבוק)

יצויין, כי מנגד בעלה לשעבר מכחיש את כל הטענות ואומר כי לא היו דברים מעולם. "הכל המצאות ושקרים". לדבריו, הוא סירב לתת את הגט זאת מאחר שאשתו לא הסכימה להגיע לפשרה בנושא המשמורת על הילדים. הבעל מכחיש מכל וכל את כל טענותיה ומבהיר כי מדובר בהשמצות חסרות בסיס. חבריו אף מאשימים את האשה כבעייתית ואומרים כי היא עושה שימוש בכלי התקשורת כדי לנצח את בעלה.

במקביל, אומרת רבקי לעיתון הדיילי ניוז כי מטרת המאבק הציבורי שלה הוא בעיקר בשביל להציל נשים אחרות. "אני יודעת כמה קשה לנשים להילחם וכמה הן במצוקה ומפחדות להתמודד מול בעלים אלימים, ואני מקווה שאתן להן כוח לעשות זאת על מנת לעקור את הבעייה של העגינות מהשורש". אומרת רבקי לעיתון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר