עלו מארגנטינה להתפלל על החטופים והתבשרו על מותם

אך לפני מספר ימים הגיעו תלמידי הישיבה הללו מארגנטינה, אך למרות זאת הם חשים תחושה עמוקה של השתתפות באבל. מצאנו אותם מדליקים נרות ליד בית משפחת יפרח (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |

עלו מארגנטינה והתבשרו על מותם של החטופים: ברחבי העולם היהודי התפללו ימים ולילות לשובם של שלושת החטופים, אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שאער הי"ד. אתמול (שני) כשהבשורה הקשה אט אט התפשטה גם למדינות הרחוקות, חברי הקהילות היהודיות התקשו לקבל את הבשורה.

אותם אלו המתגוררים במדינות חוץ, אמנם חוו את הקושי מרחוק, אולם ישנם שהגיעו לארץ עם היוודע דבר חטיפתם של תלמידי הישיבה. אמש (שני) דיברנו עם שניים מהם שהגיעו לארץ לפני מספר ימים, אך הגיעו אל בית הנפטר והדליקו לזכרו נרות נשמה על שפת המדרכה.

"אנחנו לא מכירים את אייל יפרח, אבל זה חלק מכל יהודי ויהודי", סיפר אחד מהם ל"כיכר השבת", "זה כואב לעם ישראל וזה אומר משהו על עם ישראל. לא פשוט".

לדבריו חברי הקהילה היהודית בארגנטינה "קיבלו את הבשורה באופן קשה". תלמיד הישיבה הוסיף כי "עם ישראל זה עם אחד". בהתייחסו לעצם הדלקת נרות נשמה, אמר תלמיד הישיבה, "הגעתי לכאן עכשיו כדי שיהיה להם עליית נשמה".

שלמה, תלמיד ישיבה נוסף מארגנטינה, אמר כי משפחתו קיבלה בתדהמה את בשורת האיוב: "התקשרתי אליהם לספר להם ששלושת התלמידים נמצאו מתים, והם ממש קיבלו את זה בהלם. הם לא האמינו שזה מה שקרה. הם קיוו לטוב".

"הם רוצים לערוך משהו לזכרם של החטופים שנהרגו, ואני מאמין שחברי הקהילה היהודית יארגנו ערב זכרון בו יתייחדו כולם עם הטרגדיה שפקדה את העולם היהודי כולו", הוא מגלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות