די, אלוקים די / טור אישי

וּבַחוּרַי נָפְלוּ בֶחָרֶב; הָרַגְתָּ בְּיוֹם אַפֶּךָ, טָבַחְתָּ לֹא חָמָלְתָּ. חמשה ילדים שבאו לראות את אבא, בליל תשעה באב, צם לנצח, עטוף בטלית, על מיטה, בבית הלוויות. די, אלוקים די (טור אישי)

רבקה שורץ, עו"ד | כיכר השבת |
הלוויה במאה שערים, אמש (צילום: פלאש 90)

אֵיכָה יָשְׁבָה בָדָד, הָעִיר רַבָּתִי עָם--הָיְתָה, כְּאַלְמָנָה

בבוקר היא עוד הכינה לילדים כריכים, סיפרה להם על בית המקדש שנחרב, קלעה להן צמות, סלסלה לו פאות, בישלה ביצים למפסקת, הזכירה להם שהלילה צמים, גם הגדולה, למרות שהיא רק בת עשר, הלילה כולם משתתפים באבלה של ירושלים שהיתה כאלמנה.

בצהריים היא כבר היתה אלמנה.

כי האיש שלה יצא לסדר משהו וחזר בתכריכים, כי האיש שלה נפל קורבן תחת גלגליו של דחפור רצחני.

וּבַחוּרַי נָפְלוּ בֶחָרֶב; הָרַגְתָּ בְּיוֹם אַפֶּךָ, טָבַחְתָּ לֹא חָמָלְתָּ.

כי האיש שלה נטבח בידי צמא דם, שבמחי גלגל, הוביל חמשה ילדים ללוויה.

חמשה ילדים שבאו לראות את אבא, בליל תשעה באב, צם לנצח, עטוף בטלית, על מיטה, בבית הלוויות.

חמשה ילדים ואשה צעירה שאבדו את המשענת כך פתאום לאור היום, בלי שאף אחד יכין אותם שבמקום לאכול ביצה עם אפר ולקרוא יחד את מגילת איכה על מזרן, הם יעמדו מול מיטה, יראו את אמא קורעת קריעה ומקשיבה לקדיש של ילדה הקטן, ילדו הקטן, אותו לא יכיר. עוד...

כָּלוּ בַדְּמָעוֹת עֵינַי, חֳמַרְמְרוּ מֵעַי--נִשְׁפַּךְ לָאָרֶץ כְּבֵדִי, עַל-שֶׁבֶר בַּת-עַמִּי: בֵּעָטֵף עוֹלֵל וְיוֹנֵק, בִּרְחֹבוֹת קִרְיָה...
בְּהִשְׁתַּפֵּךְ נַפְשָׁם, .אֶל-חֵיק אִמֹּתָם.

והיא נשארת איתם לבד....

וברקע שומעים דיבורים על הפסקת אש (שוב), כזו שתתחיל כבר ממחר בבוקר.

על איזו הפסקת אש הם מדברים? מה קורה בהפסקת אש?

בַּחוּרָיו אָכְלָה אֵשׁ....

היום הזה היה רצוף באש, שאף אחד לא היה יכול לצפות לה, אש ספונטנית כזו שמוטחת ממרחק אפס לחזהו של חייל בהר הצופים, כזו שמוחצת אב משפחה תחת שלשלאות גלגליה, אש שמי ישורנה? גם אש כזו ניתן להפסיק? כמה נפשות עוד תאכל האש הזו?

יְתוֹמִים הָיִינוּ וְאֵין אָב, אִמֹּתֵינוּ כְּאַלְמָנוֹת.

כמה אמהות בוכות ברגעים אלה ממש, על ילדיהן שלא חזרו מקו האש? כמה לבבות של כלות שאש אהבתן רק ניצתה בהם ואש אחרת כיבתה אותה באכזריות והשאירה את ליבן שרוף מכאב? כמה ילדים בוכים בלילה לאבא שלא יבוא? כמה קורבנות עוד תגבה האש הזו וההפסקות ששזורות בתוכה?

די, אלוקים די

לָמָּה לָנֶצַח תִּשְׁכָּחֵנוּ, תַּעַזְבֵנוּ לְאֹרֶךְ יָמִים. הֲשִׁיבֵנוּ ה אֵלֶיךָ וְנָשׁוּבָה, חַדש יָמֵינוּ כְּקֶדֶם. קָצַפְתָּ עָלֵינוּ עַד-מְאֹד

אנחנו רוצים הפסקת אש אמיתית, אנחנו רוצים שקט, שלווה, גאולה, בית מקדש. לא עוד חורבן, לא עוד אש, עוד שכול, עוד יתמות, עוד קדיש, עוד לוויה, עוד פצוע, עוד פחד, עוד אזעקה, עוד טיל, עוד ילד שצועק אבא איפה אתה?

אנחנו צועקים אליך אבא, איפה אתה?

די

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר