מאבק חרדי נגד ישיבה תיכונית בשכונת רמות א'

רבני שכונת רמות א' בבירה יוצאים למאבק נגד הקמת ישיבה תיכונית בשכונה, וזאת לטענתם עקבי אי התאמתה מבחינה רוחנית למקום. "אי אפשר להמשיך עם המגמה הזו" (חרדים, ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ישיבה תיכונית, אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

המאבק כנגד הקצאת מבנים עבור ישיבה תיכונית בשכונת רמות א' בבירה עולה שלב. רבני השכונה יוצאים במכתב חריף לתושבים, בו הם מודיעים כי החליטו להחריף את המאבק, זאת לאחר שלדבריהם הקצאה זו לא מתאימה לאורח החיים בשכונה.

במכתב שכותרתו "פנייה לתושבי שכונת רמות שיחיו - היכונו למערכה", הסבירו הרבנים כי שנים רבות הם צופים בשינוי האוכלוסייה בשכונה, ובהתעלמות העירייה מעובדה זו. "כתוצאה מיחס זה לא הוקצו מוסדות חינוך לילדנו (למרות שמוסדות החינוך החילוני התרוקנו מאין יושב)". כתבו הרבנים.

עוד כתבו הרבנים כי "לא ניתנו שטחים לבניית בתי כנסת ואלפי ילדי התושבים החדשים נאלצו ונאלצים עד היום ללמוד בתנאים קשים וכן עשרת אלפים מהתושבים נאלצים להתפלל בקראוונים, במבנים לא מאושרים ובצפיפות קשה".

הרבנים קובלים על-כך ש"נציגי המיעוט החילוני במנהל הקהילתי המשיכו לקיים טקסים, אירועים והופעות (בפהרסיה ברחובה של עיר) שאינם עולים בקנה אחד עם אורח חיינו, ולעת עתה נמנעה סגירת כבישים בשבתות כמקובל בשכונות החרדיות אחרות".

לאור זאת ולאור סיבות נוספות הודיעו הרבנים כי הם יוצאים למאבק, "אנו מודיעים בזאת כי איננו יכולים להשלים עם מגמה זו והחלטתנו נחושה להאבק על זכויותנו, שמירת אורח חיינו וחינוך ילדינו".

רבני השכונה קראו לתושבים לפעול לחיזוק התיישבות החרדים בשכונה, וביקשו מנציגי העירייה שלא להתעלם מתחינותיהם, "אנו קוראים לנציגי הציבור במועצת עיריית ירושלים להציג חזית אחיד ומחזקים אתי ידיהם לעמוד ללא חת וללא פשרו על שמירת האינטרסים והצרכים של ציבור בני התורה, שלשמם נשלחו".

נפתלי לורנץ, חבר המנהל הקהילתי אמר ל"כיכר השבת": "דברי רבני השכונה שליט"א השוקדים על תקנתם הגשמית והרוחנית של התושבים אינם צריכים חיזוק".

"כזכור לפני קרוב לשנתיים רוב תושבי השכונה הביעו התנגדות עזה לרעיון פיצול המינהלים הקהילתיים בשכונה.רבני השכונה הכריעו כי מאחר וניתנה הבטחה ברורה מעיריית ירושלים שזכויות הציבור החרדי בשכונה ישמרו וכי הם יעשו הכל לתקן את העוול והאפליה של עשרות שנים בשכונה, יש לתת את האפשרות האחרונה בטרם יוצאים למאבק".

"למרבה הצער לא די שההבטחה לא קוימה עוד היא הופרה בגסות בין היתר בנקודות שהוזכרו במכתב הרבנים. גם בימים האחרונים חברי הנהלת המינהל הקהילתי עוד עשו מאמצים גדולים של הרגע האחרון מול עיריית ירושלים בכדי למנוע את הקרע אך נתקלו באטימות. צר לנו על הפגנת זלזול זה. אך יכולים אנו לומר "ידינו לא שפכו את ה.... הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר