מזל טוב: יום הולדת 101 למרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר

מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר, שהפך מנער שלא התקבל לישיבת 'חכמי לובלין' למנהיג ופוסק, מציין את יום הולדתו ה-101, בין היתר באמצעות "לחיים" עם מקורביו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ש וואזנר (צילום: אלי סגל)

יום הולדתו של פוסק הדור: הערב (שלישי) יציינו רבים בעולם החסידי את יום הולדתו ה-101 של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר. גם בביתו יתקיים מעמד לחיים מצומצם בהשתתפות מקורביו ובני משפחתו.

מרן הרב וואזנר, על אף ישישותו המופלגת וחולשתו הגופנית, מקפיד על סדרי יומו ואף מוסר לעתים שיעורים ופסקי הלכות. לאחרונה, בשל חולשתו הרבה, הוקמה בהיכל ישיבת חכמי לובלין כמו גם בפתח ביתו "מעלית שבת" מיוחדת המופעלת באופן ידני-מכאני זאת בכדי להקל על מרן פוסק הדור את היציאה ממעונו לתפילה בהיכל הישיבה גם בשבתות וחגים.

במהלך השבוע האחרון, ביקר משגיח ישיבת עטרת ישראל הגאון רבי משה קליימן במשלחת בראשות ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי בהיכלה של ישיבת חכמי לובלין בעיר לובלין, שם למד מרן פוסק הדור.

לא התקבל ל"חכמי לובלין", פרץ בבכי וראש הישיבה חזר בו. מרן הגר"ש וואזנר (צילום: מאיר אלפסי)

המשגיח סיפר לתלמידיו כי באותם ימים התגורר מרן הגר"ש וואזנר בעיר וינה, וביקש להימנות על תלמידיה של הישיבה המיוחדת ששמה יצא למרחקים. הגר"ש הגיע להיבחן במקום, אולם לאכזבתו החליט הגאון רבי מאיר שפירא שלא לקבלו זאת משום שאינו מוכשר דיו.

מרן הגר"ש וואזנר נאלץ להעביר את הלילה שאחרי הבחינה בחדר ה"לא מתקבלים" שהוקצה במיוחד בעבור אלו שלא זכו להתקבל לישיבה ונאלצו להישאר לישון בלובלין. אלא, שבמהלך הלילה שמע הגר"מ שפירא ראש הישיבה את בכיו של הנער הצעיר והבין כמה עז רצונו להתקבל לישיבה בראשותו והחליט לשנות את דעתו ולהכניסו תחת חסותו.

לימים, הפך הגר"ש וואזנר - אותו תלמיד צעיר - לאחד מסמליה הבולטים של ישיבת חכמי לובלין, זאת בכוח התמדתו בתורה הקדושה עד ששמו יצא למרחקים כפוסק הלכה בכל העולם היהודי.

הגר"ש וואזנר מלווה בשירה בצאתו מביתו (צילום: כיכר השבת)

כיום, עומד מרן הרב וואזנר בעצמו בנשיאות ישיבת חכמי לובלין בבני ברק, הקרויה על שמו ולזכרו של מורו ורבו רבי מאיר שפירא זצ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר