כעס באשדוד: החרדים נגד פתיחת סניף AM:PM בעיר

חברי המועצה החרדים באשדוד יוצאים למאבק כנגכד פתיחת סניף חדש בעיר של רשת am pm שפותחת את שעריה גם בשבתות. רב העיר: להפעיל לחץ על העיריה (חדשות, חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ראש העיר אשדוד, יחיאל לסרי. ימנע את חילול השבת? (צילום: פלאש 90)

פריצה חמורה בחומות השבת באשדוד: חברי מועצת העיר החרדים באשדוד יוצאים במאבק כנגד פתיחת הסניף החדש של רשת am pm, המחללת שבת. סניף זה הינו הסניף הראשון של הרשת באזור הדרום והוא עתיד להיפתח בימי החגים הקרובים.

לפני כשבועיים כינס רב העיר, הרב יוסף שיינין, ישיבת חירום יחד עם חברי המועצה של סיעות אגודת ישראל וש"ס, שם התריע על פריצת חומות השבת ושבירת הסטטוס-קוו בעיר.

לדברי הרב, על הנציגים להגביר את הלחץ על העירייה כדי שתאכוף את סגירת החנויות בשבת על ידי מתן קנסות. אחד הנציגים אף אמר בישיבה כי מדובר במצב אבסורדי לפיו בעלי הרשת, דודי וייסמן, פותח מצד אחד סניף של רשת "תכלס" בעיר בני ברק עם פניו לציבור החרדי, כשמנגד הוא רומס את קדושתה של השבת, כאשר בעיר מתגורר ציבור חרדי ומסורתי גדול.

חבר המועצה אבי אמסלם מש"ס הגדיר זאת כ"פרובוקציה" והבהיר כי מדובר בחוצפה שרשת am pm מבצעת דריסת רגל גסה במקום מרכזי הסגור בשבת.

תושבי המקום אמרו ל"כיכר השבת" כי בכוונתם לצאת במאבק נחוש נגד פריצת חומות השבת. "לא ניתן שדבר כזה יקרה במקום כל כך מרכזי" אמרו. לדבריהם, "אמנם פה ושם היו קיוסקים הפועלים בשבת אבל עתה מדובר ברשת גדולה ומרכזית המתוכננת להפתח במקום מרכזי בעיר, מה שמהווה שינוי משמעותי לרעה בשמירה על המסורת".

לדבריהם, "זה עלול לגרור בעלי חנויות נוספים שלא יעמדו בפיתוי וייאלצו לפתוח אף הם את שעריהם בשבתות וחגים".

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, אמר בתגובה כי הנושא נבדק כעת. לדבריו, העירייה לא ממהרת כרגע להסיק מסקנות ולקבל החלטות, וזה מקובל גם על הציבור החרדי.

לסרי הבהיר כי אשדוד לא תיגרר למלחמות דת ותמשיך לקיים דו-קיום בעיר. לסרי הדגיש כי למרות היותו אדם דתי הרי שהוא משמש בתפקיד ראש עירייה שמשרתת את כלל האוכלוסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר