בית יעקב יידיש: הסכסוך נפתר

עו"ד אורי קידר, פרקליטו של דוד פרוש בעל המבנה, אומר כי פרוש ויתר על סכום כסף משמעותי מה שהביא לסיום הסכסוך. 500 מאות התלמידות ימשיכו ללמוד במבנה (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ימים אחדים אחרי חשיפת "כיכר השבת" כי מנהלי בית הספר "בית יעקב יידיש" בירושלים, נמצאים במחלוקת כלכלית עם בעלי המבנה, ובשל-כך הסכנה שהייתה כי שנת הלימודים לא תיפתח במועדה, חתמו הצדדים על הסכם והסכסוך נפתר.

עו"ד אורי קידר, פרקליטו של דוד פרוש - בעל המבנה, אמר ל"כיכר השבת" כי בעל המבנה הסכים לוותר על סכום כסף משמעותי שהיווה חלק מהסכסוך. "לאורך כל המו"מ נהגה קרית הילד לפנים משורת הדין והסכימה לוותר על גביית סכום גדול מסך חובות העבר, כולל של חשמל ומים ששולמו על-ידה במשך השנים עבור בית הספר".

"גם כאשר עתיד בית הספר היה לוט בערפל לאחר שהעמותה נמסרה לניהול מפרק מטעם בית המשפט, ההנחיה שקיבלנו מקרית הילד הייתה, לעשות הכל על מנת שיתאפשר להמשיך ולקיים את בית יעקב ביידיש שהרב דוד פרוש סייע לו רבות מאז הקמתו". הוסיף הפרקליט.

לדבריו אחרי מו"מ והתערבות מחזיק תיק החינוך החרדי בעירייה, הצליחו הצדדים לגשר על הפערים. "לשמחתנו הסבלנות שגילתה קרית הילד אכן השתלמה. ההסכם שהוגש מטעמנו לצד השני, נחתם ושנת הלימודים החלה כסדרה. תודתנו נתונה גם לסגן ראש עיריית ירושלים הרב צביקה כהן, שנרתם לסייע ועמד עמנו בקשר לאורך כל הדרך".

כזכור, חמש מאות התלמידות החלו את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר , זאת לאחר שבשבועות האחרונים לא היה ברור כלל האם שנת הלימודים תיפתח כסדרה לאחר וויכוח כספי בין הנהלת המוסד לבעל המבנה.

בשבוע שעבר, כשהיה ברור כמעט באופן וודאי כי התלמידות אמורות להישאר בבתיהן, אמרו בוועד ההורים כי בעל המבנה דוד פרוש דורש מהם לשלם סכומי עתק עבור שכירות המקום וערבויות בנקאיות הנאמדות בעשרות אלפי שקלים.

בוועד ההורים הבינו מחד את דרישותיו הכלכליות של פרוש אך מאידך אמרו כי אינם יכולים לעמוד בזה והוא מצדו סרב להגיע לקראתם.

ההורים המיואשים פנו למכריו של פרוש, בהם חבר-הכנסת מאיר פרוש, וממלא-מקום ראש עיריית ירושלים, יוסי דייטש, אך אלו לא הצליחו לפתור את הסכסוך הכספי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר