כפר חב"ד: משרד הדתות הפסיק את כהונת הרב אשכנזי

משרד הדתות הודיע לרבה של כפר חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי על הפסקת כהונתו, זאת מאחר והגיע לגיל 70. גורם בכיר במשרד: "כולם שווים בפני החוק, ההחלטה הכרחית" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב אשכנזי ביום ההולדת 71 שלו (באדיבות חב"ד און ליין)

משרד הדתות הודיע באחרונה לרב מרדכי שמואל אשכנזי, רב היישוב כפר חב"ד והמועצה האזורית עמק לוד על הפסקת כהונתו ברבנות, זאת מאחר והוא עבר את גיל ה-70 המחייב פרישה מהתפקיד.

בסביבתו של הרב ניסו לדחות את ההחלטה שמאיימת לפטר את הרב הוותיק, אולם במשרד הדתות אמרו כי ההחלטה התקבלה וכי לא ניתן לשנותה. "כולם שווים בפני החוק. אל המשרד הגיעו פניות שונות בנושא, ולא ניתן היה עוד לדחות את הוצאת הרב לגמלאות". אמר גורם בכיר במשרד לשירותי דת לעיתון "מרכז העניינים".

מנגד, יו"ר המועצה הדתית הרב יוסף יצחק קמינצקי דחה את הטענות ואמר כי תנאי העסקתו של הרב נשארו אותו הדבר. "זה לא סוד שהרב אשכנזי עבר את גיל ה-71, ונושא הפרישה היה כל הזמן על הפרק. לי לא ידוע מהמכתב של משרד הדתות ולכן אין כל שינוי בתנאי העסקת הרב אשכנזי".

הרב אשכנזי נולד בתל אביב למשפחה רבנית מכובדת, בעיר הולדתו שימש סבו מצד אמו, הרב אליעזר קרסיק, כרבה של קהילת חב"ד. הרב אשכנזי הוסמך לרבנות על ידי רבו הראשון של כפר חב"ד, הרב שניאור זלמן גורליק.

בשנים האחרונות החל בפרויקט נרחב לחקר מנהגי ישראל והנהגות חב"ד, והוא מפרסם מדי שבוע מאמר על מנהג נבחר בשבועון כפר חב"ד. הספר הראשון מסדרה זו יצא לפני מספר שנים תחת השם "שערי תפילה ומנהג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר