אנחת רווחה

בג"ץ: מימון מפלגות שאינן משלבות נשים - לא יישלל

בית המשפט העליון דחה עתירה המבקשת לשלול מימון בחירות למפלגות שלא מאפשרות לנשים להתמודד מטעמן • אתה עתירה הגישה רות קוליאן שביקשה להתמודד מטעם ש"ס בפתח תקווה וסורבה • המפלגות החרדיות טענו כי אי התמודדות נשים במפלגתם הוא בשל גדרי ההלכה ולא מאפלית נשים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: מאיר אלפסי)

ניצחון לחרדים: בית המשפט העליון דחה את העתירה המבקשת לשלול מימון בחירות למפלגות שלא מאפשרות לנשים להתמודד מטעמן. את ההחלטה קיבלו נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, השופט נעם סולברג וחנן מלצר.

את העתירה הגישה רות קוליאן, מי שבקשה להתמודד בבחירות המקומיות כחברת מועצת העיר פתח תקווה מטעם ש"ס וסורבה.

קוליאן ביקשה שלא לפסול את המפלגות מלהתמודד אלא שלא להעניק להם את מימון הבחירות, העתירה הוגשה נגד היועץ המשפטי לממשלה, המפלגות החרדיות ושר האוצר.

המדינה התנגדה לחוק וטענה כי בית המשפט לא מורה לכנסת לחוקק, וכי מאז העתירה תוקן חוק מימון החירות ברשויות המקומיות כאשר תוספת מימון תינתן רק למפלג לה יש ייצוג הולם של נשים וכי אין סיבה שבית המשפט יתערב בדיון.

בנוסף, המפלגות החרדיות טענו כי אי התמודדות נשים במפלגתם הוא משום גדרי ההלכה ולא בשל אפלית נשים.

"אין למנוע מהמגזר החרדי, ציבור גדול וחשוב, את הזכות להתאגד על פי דרכו ולהרכיב את רשימותיו, בדרך של כפייה בלתי דמוקרטית של דעת הרוב על המיעוט, הפוגעת בעקרון השוויון ובחופש הדת", טענו ב'יהדות התורה' בתשובה לבית המשפט העליון.

השופט נועם סולברג כתב בפסיקה כי "לא נשאה העותרת בנטל להראות כי הוראות חוק אלה פוגעות בזכות השוויון החוקתית. ככל שהעותרת סבורה כי נכון לעשות לתיקון החוק להתנוֹת מימון מפלגות במתן אפשרות לנשים להימנות על חברותיהן - כי אז חייבת היא למצוא סעד ומזור ברשות המחוקקת או ברשות המבצעת. לא בבית משפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר