קריית ביאליק: העירייה ניתקה את המים לישיבה

המאבק בין מוסדות "אור ישראל", בשכונת "צור שלום" לעיריית קריית ביאליק, מחמיר. כעת טוענים במוסדות כי העירייה נתנה הוראה לתאגיד המים לנתק את המים למוסדות (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המאבק בקריית ביאליק (צילום ארכיון: באדיבות המצלם)

שבועות אחדים אחרי שהוויכוח בין עיריית קריית ביאליק לבין מוסדות "אור ישראל" בשכונת "צור שלום", התפרסם ב"כיכר השבת", הוויכוח החמיר. ביממה האחרונה, טוענים במוסדות, החליטה העירייה לנתק להם את המים.

מזכיר המוסד ניגש אל משרדי "תאגיד המים" של העירייה ושם נאמר לו כי העירייה היא זו שנתנה את ההוראה לנתק את המים.

ל"כיכר השבת" הוא מספר: "ניגשתי בשם ועד בית הכנסת אל תאגיד המים העירוני. הנציגה אמרה לי תחילה שאין דבר כזה וכי הם לא מנתקים מים ולבסוף היא חזרה עם תשובה מהמנהלת שהם ניתקו את המים בעקבות בקשה חריגה של העירייה וביקשה שאפתור את הבעיה מול העירייה".

המכתב המדובר נכתב על ידי היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד ענת קרקופולסקי-פרץ, בו היא קבלה על השימוש החורג במבנה בית הכנסת: "העירייה ערכה בדיקת צריכת מים בבתי הכנסת העירוניים ומהבדיקה עולה כי ישנה צריכה גבוהה בבית הכנסת שבנדון, דבר המעיד ככל הנראה על שימוש חורג בנכס. לפיכך הנכם לנתק את מד המים בבית הכנסת הנ"ל".

המאבק החל כאמור בחודש שעבר, לאחר שלטענת החרדים בעיר, העירייה מתנכלת אליהם בסיום הליך בניית המבנה החדש של מוסדות "צור שלום" של קהילת "אור ישראל", הכולל ישיבה, בית כנסת וכולל.

אחד מחברי הוועד של הקהילה, אמר ל"כיכר השבת": "עד שהצלחנו לקנות מבנה במאות אלפי שקלים ושילמנו לאדריכל לאחר שמהנדס העירייה אישר את התוכנית, בא ראש העיר ותפס צד ופשוט התקשר למזכיר הקהילה ואמר לו 'אם אתה לא מפנה את המבנה הזה - אני מגיע עם טרקטור ושובר את המבנה', ולמרות כל התירוצים ראש העיר לא התייחס".

ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "לא יוצב בשום מקום ובטח בנכס של העירייה מבנה ללא היתר בנייה מהוועדה לבניין ערים קריות. מה שהנהלת המוסד עשתה, באופן חצוף ומתגרה ומטריד הם הביאו שני קראוונים שהם רצו לבנות בשטח בית הכנסת השייך לעירייה, בית לרב ללא שהוגשה בקשה לאישור ולכן הוריתי לפיקוח והשיטור העירוני לפעול כדי להוציא את המבנה וכך היה".

טרם נתקבלה תגובת העירייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר