מרן הרב שטיינמן על רעידת האדמה בנפאל: "הקב"ה מדבר אלינו"

מרן הגראי"ל שטיינמן התייחס לרעידת האדמה בנפאל ואמר: "בוודאי כוונת הקב"ה לדבר אלינו" • הגראי"ל התייחס גם לווידאו הנדיר של החפץ חיים ומה אמר ליעקב אשר? (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: יעקב נחומי)

מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן התייחס לרעידת האדמה בנפאל ואמר כי "בוודאי כוונת הקב"ה לדבר אלינו, שאנחנו צריכים להתחזק, אך מי שם לב לכך".

החברותא, הרב משה יהודגה שניידר מספר כי "כשנשאל מה רוצה הקב"ה מאתנו, אמר מי שרוצה לדעת, מבין בדיוק מה הקב"ה רוצה ממנו, אך מי שלא מחפש לדעת לא יבין...".

הרב שניידר מספר עוד כי כאשר נכנס יעקב אשר, מזכ"ל 'דגל התורה' אל ראש הישיבה, אמר לו הגראי"ל כי "עכשיו שאתה לא חבר כנסת ולא ראש עיר, הרי אתה כמוני...".

בתגובה, אמר יעקב אשר: "לרבינו באים לבקש ברכות, ואצלי לא". אמר לו מרן ראש הישיבה: "מה שאנשים לא באים אצלך לקבל ברכות, יש להם טעות...".

באשר לתיעוד וידאו הנדיר של מרן החפץ חיים זיע"א שנחשף ב"כיכר השבת", מספר החברותא כי "באחד הימים הזכיר רבינו את הוידיאו שרואים את החפץ חיים, כשהוא רץ... וכשאמרו לרבינו שיש שרואים בדמותו דמיון לרבינו, הגיב רבינו: 'נכון, הוא היה קטן קומה וגם אני קטן קומה...'".

נדיר: מרן החפץ חיים זיע"א מגיע לכנסייה הגדולה (באדיבות: Mirc sc du)

על השאלה אם שייך לברך על ראיית הוידיאו ברכת "שחלק מחכמתו ליראיו", אמר הגראי"ל: "שלאחר מיתה לא שייך לברך. ובכלל על וידיאו לא מברכים, גם על אדם חי, ואפילו אם רואים אותו בשידור חי באותו רגע ממש, לא שייך לברך, כי הברכה היא על שרואים "את החכם" והוידיאו זה לא הוא".

ומענין לענין אמר ראש הישיבה "שכתוב בחז"ל שמלאכים רקדו בחתונה של אדם וחוה, ואמר בחיוך אם היה מישהו שיצלם האיך שהמלאכים רוקדים, זה היה נמכר היום באלפי דולרים...".

החברותא מוסיף ומספר כי "נשאל רבינו לאחרונה על שידוך עם בת שלמדה במכללה חרדית, ואמר לחפש שידוך אחר! ולאחר שהשיב התחיל לפתע להתאנח ואומר 'אוי א רחמנות אויף אאידישע טאכטער... רחמנות על בת ישראל'. שאלתי: 'וכי רבינו כ"כ מודאג שלא תמצא שידוך?', אמר רבינו: 'לא על השידוך אני דואג, רק מה יהי'בהעם היראת שמים שלה, אחרי שלמדה בכזה מקום...'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר