"תוריד את הכיפה, תגזור את הפאות"

במאמר חריף במיוחד, קורא רבה של צפת, הרב שמואל אליהו לאליאור חן: "תזרוק את הכיפה. זה לא יעזור לך. זה לא עושה לך סימפטיה"

הרב שמואל אליהו | כיכר השבת |
חן בבית המשפט, היום. (פלאש 90)

תגזור את הפיאות אליאור חן. תזרוק את הכיפה. זה לא יעזור לך. זה לא עושה לך סימפטיה. השופטים בישראל כבר לא מתרגשים מפושעים שנזכרים באלוקים ביום המשפט אחרי שגרמו כל כך הרבה עוול לאנשים. פתאום הם חובשים כיפה להראות "ילד טוב ירושלים".

אם רק חלק קטן מהדברים שיוחסו לך נכונים. אתה לא רב, לא דתי ולא בן אדם. תגזור את הפיאות מר ליאור חן. זה משפיל את הפיאות. זה משפיל את הכיפה זה משפיל גם אותך וזה משפיל גם אותנו. זה לא יעזור לך. זה רק מעצים את הפשע שלך. כאילו מתוך אידיאולוגיה. תהיה בטוח. גם רבי נחמן מברסלב לא יאחוז בפאותיך להוציא אותך מהגיהנום.

אם רק חלק מהדברים שיוחסו לך נכונים אתה צריך לחזור בתשובה מההתחלה. אתה צריך להכות על בכל כוחך על הלב שלך ולומר בבכי: חטאתי עוויתי פשעתי. אתה לא צריך סמיכה לרבנות בשביל לדעת שאתה נקרא "רשע". כל ילד שלמד בכיתה ב' יודע שכל המרים יד על חברו להכותו, אף על פי שלא הכהו – נקרא רשע". ואתה הרמת יד והסתת אחרים להרים יד. אתה גם הורדת אותה על הילדים המסכנים שהם לא שלך. שאין לך רשות לחנך אותם. שאין לך לב לחנך אותם ולאהוב אותם. שאין לך טיפ טיפה של מושג איך מחנכים ילדים.

תעשה לנו טובה ותגיד לכולם. אני לא רב. תעשה לנו טובה ותגזור את הפאות שלך. הפאות הללו צריכות להיות סמל לטוהר. סמל לחסידות. סמל לעשיית חסד. אצלך הם שימשו למכשיר תעמולה. בעזרתם אתה שכנעת את כולם שאתה מלאך וצדיק. אולי אפילו משיח. באמצעותם אנשים הכו ופצעו ילדים. באמצעותם הם נעשו נכים לשנים ארוכות, אם לא לכל החיים.

תגזור את הפיאות הללו. תעשה טובה. אנחנו לא יכולים איתם. גם ככה קשה לנו עם כל כנופיות הפשע שמפוצצים מכוניות על יושביהם ואחר כך חובשים כיפה על הראש. תאמין לי שאם היינו יכולים, היינו חוקקים חוק נגד הפושעים הללו שהולכים עם כיפה גדולה בבית המשפט. הם רק מוסיפים חטא על פשע. אבל אתה ממש הגזמת. גם ללכת עם פיאות, גם עם כיפה גדולה, גם עם לבוש של רב, גם קורא לעצמך "רב". כל זה כשאתה נאשם בפשעים כל כך חמורים שכל המדינה מזדעזעת ממך.

תקשיב טוב. אני

מנסה לא להסחף. לא יודע מה אמת או מה שקר. אבל יש ילד ששוכב עדיין ללא הכרה מה"תיקונים" שלך. לטובתך, שהשופט לא יסחף בשנאה כלפיך. בשבילך תוריד את החליפה שלך ותתעטף בשק ואפר. זה מתאים לך יותר. תבקש סליחה בקולי קולות. תגיד חטאתי עוויתי פשעתי. אני לא יודע אם ינהגו כלפיך ברחמים למרות שכתוב "מודה ועוזב ירוחם". אבל מי יודע, אולי בעוד כמה שנים של תשובה אמיתית, יקלו מעט מעל תנאי מאסרך.

תעשה טובה תוריד מעליך את השם "ברסלב". אתה לא ברסלב. אתה לא שייך לתורה של רבי נחמן. אתה "מגלה פנים בתורה שלא כהלכה". עליך נאמר ש"כל מי שמגלה פנים בתורה שלא כהלכה - אין לך חלק בעולם הבא". אין שום תורה כזאת להכות ילדים כמו שאתה הכית. אין שום היתר להכאיב לילדים. בתור רב מוסמך אני אומר לך: אין לך חלק בעולם הבא. אין לך חלק בעולם הזה. לא עם חסידי ברסלב. ולא עם חסידים אחרים. לא עם דתיים ולא עם חילונים. גם את מה שאין לך אתה הולך ושורף יום יום. תעשה טובה ותחזור בתשובה.

אם לא תעשה את זה מעצמך. אנחנו נעשה את זה בעצמינו. בבדיקות שעשינו ברבנות הראשית לישראל לא מצאנו שום אדם שנתן לך כושר להיות "רב". אם בטעות מישהו נתן לך ואנחנו לא יודעים - נשלול לך את הכושר הזה רטרואקטיבית.

אתה זוכר מה אמר יהושע לעכן: "מֶה עֲכַרְתָּנוּ? "שִׂים נָא כָבוֹד לה' אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל" תודה על חטאיך ופשעיך "וְהַגֶּד נָא מֶה עָשִׂיתָ. אַל תְּכַחֵד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר