לפני 5 חודשים

עובד באינטל כתב לנו: "יחללו השבת"

לפני חמישה חודשים, כשהציבור החרדי עסק רק בחניון קרתא, הגיע למייל האדום של אתר "כיכר השבת" מידע, מעובד ב"אינטל", שהתריע כי החברה עומדת לעבוד בשבת. המידע פורסם ב"כיכר" כבר בחודש תמוז. דובר החברה הגיב אז: "אין אנו נוהגים לתת פרטים על פעילותינו העיסקית בעתיד" (חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |

בי' תמוז, תשס"ט, הגיע ל"מייל האדום" של "כיכר השבת" דיווח, כי ענקית השבבים, אינטל, מתכוונת להעסיק במפעלה בהר חוצבים, בירושלים, עובדים ביום השבת.

'כיכר השבת' ניסה להתחקות אחר מוסר המידע, והתברר כי האיש עובד בעצמו ב'אינטל' וחילול השבת חורה לו מאוד.

וכך כתב לנו אותו גולש: "שלום וברכה, מסיבות אישיות אני מעדיף שלא להזדהות בשמי ובשם המשפחה הפרטיים. הריני להביא לידיעתכם כי החל מתאריך 1 לאוגוסט 2009, ענקית ההיי-טק חברת אינטל אלקטרוניקה שברחוב המרפא 9 (הר חוצבים) ירושלים, מתכננת עבודה בשבתות על בסיס קבוע עם כמות עובדים של למעלה מ- 30 איש וזאת למיטב ידיעתי ללא אישור של הרשויות לעבודה בשבת (לכמות עובדים שכזו) כנדרש בחוק".

במייל נוסף כתב לנו אותו גולש, כי "אני עצמי - עובד בחברה מזה מספר שנים. כמויות העובדים שדיווחתי שאמורים לעבוד בשבת מדוייקות.צריך לבדוק האם יש למפעל אישור עבודה בשבת לייצור החדש המתוכנן במפעל. בעבר היה למפעל אישור לעבודה עבור כמות קטנה של עובדים מאחר והמפעל הכיל חומרים מסוכנים, כיום בעקבות מעבר לייצור טכנולוגי אחר במפעל שלא מכיל חומרים מסוכנים (ההדגשה במקור), הדרישה לעבודה בשבת לא מגובה באישור כל שהוא, ובטח לא מוצדק מאחר והוא נובע משיקולים עסקיים בלבד!

עם קבלת המידע, פנה כתב 'כיכר השבת' לאינטל ישראל ולמשרד התמ"ת על מנת לקבל את תגובתם למידע שקיבלנו.

וכך הגיב אז דובר אינטל, קובי בכר: "לגבי העסקת 30 עובדים בעתיד באינטל ירושלים, אין אנו נוהגים לתת פרטים על פעילותינו העיסקית בעתיד, יחד עם כך אני מבקש להדגיש שאינטל בישראל עבדה בעבר ועובדת בהווה ע"פ החוקים והתקנות של מדינת ישראל וכך תנהג גם בעתיד.

בשיחת טלפון שערכנו עם בכר, אמר בכר כי אין בכוונת אינטל לאשר או להכחיש את המידע שברשותנו.

וזו הייתה התגובה של דוברת משרד התמ"ת: "לא ידוע לנו על פניה של "אינטל ירושלים", להעסקת עובדים בשבת".

חמישה חודשים חלפו ומסתבר, כי הדיווח הראשוני שהגיע ל"מייל האדום", יכל למנוע את המהומות בכניסה למפעל אינטל, לו היו כבר אז מנהלים הידברות ומונעים את חילול השבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר