שערוריית הקראוונים | הרב ישראל גליס

זהו, חוזרים מהחופשה. התחלה חדשה עם הבטחה ישנה - שלא ילמדו יותר בקראוונים, החוזרת על עצמה כמדי שנה. מה עושים נציגי הציבור החרדי? איפה סגן שר החינוך? (טור דעה)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Lior Mizrahi/Flash90)

זהו, חוזרים מהחופשה. בכל בית כאן בארץ ישראל מתכוננים לתחילת שנת לימודים חדשה, מי שמתחיל בחיידר או הילדה בכיתה א', מהנער שגדל והולך לישיבה קטנה או גדולה עד מהנערה שעולה לתיכון ולסמינר.

השמחה היא אחת - התחלה חדשה. משאירים את זיכרונות החופש והילדות ומתקדמים בחיים.

ההורים מתרגשים יחד עם הילדים להתחלה חדשה, מה נותר לנו להביט בקנאה ובחדוה על הדורות החדשים שצועדים אל הבלתי נודע.

אנו כשומרי מצוות בטוחים במסורת המועברת לנו מדור דור שהחינוך המסור של המחנכים יעבור אל בנינו ונכדינו בצורה הנכונה כמו שהיינו חולמים ורוצים.

אכן, יש בתים שילדיהם נשארים בבית מכל מיני סיבות וכל העסקנים יגידו שדאגו לכל ילד ונערה. אז הם אמרו!

גם ההבטחה שלא ילמדו יותר בקראוונים, חוזרת על עצמה כמדי שנה.

אני מנסה להבין וכמוני עוד הורים רבים מה עושים נציגי הציבור החרדי? מי מספק להם את אוסף התשובות וההסברים לנו כאזרחים שגובים מאתנו מיסים וארנונה כדת וכדין.

אני שואל את עצמי, האם גם ברחביה, בסביון וקריית שמואל יש קראוונים?

למה נציג ציבור צריך להופיע בכלי התקשורת החרדים ולהתנצל ולהסביר שהוא עשה הכל ועושים הכל למען שאף בת ובן לא יישארו בבית, והשנה ילדים לא יסבלו יותר בקראוונים, והנציג החילוני מופיע נפוח גאווה ששנת הלימודים נפתחה עם שמחה בלב, ושולחים את ראש הממשלה או נשיא המדינה וראש העיר בתחילת שנת הלימודים לבתי חינוך מפוארים להתחכך עם הילדים. נראה אותם באים אל המבנים הישנים.

איפה נמצאים נציגי הציבור החרדים בפתיחת שנת הלימודים? איפה הם מתחבאים?

הורים לא יצאו להפגין כי חונכנו שהילדים שלנו הם מדרגה שניה ואנחנו יכולים לסבול וכך זה בירושלים ובבני ברק, במודיעין עילית, בביתר ובבית שמש.

אם אתה רוצה לזהות שכונה חרדית זה לפי הקראוונים המפוזרים בשכונה.

אף אחד לא קם ואומר "עד כאן!", אם יש שטח אדמה שאתם דוחפים שם קראוון תקימו בניין. מילא הערים והשכונות הוותיקות כבר למדו לסבול אבל למה באגן האילות, שכונה בגבעת זאב, יזם שקיבל שטח אדמה לבנות שם שכונה וקיבל שטח גם לבנות בתי ספר - הוא מניח קראוונים?

רגע, אין פה שלטון? אין פה משרד השיכון, משרד החינוך ועל כולנה משרד האוצר? הכל מתנהל בשוחד ובגניבת הציבור?

וזה לא רק שם, זה בכל שכונה חדשה בביתר ובמודיעין עילית ועוד.

אין לאפשר אכלוס בבתים כל זמן שאין בית ספר בתוך מבנה, בית כנסת שכונתי ולא של מאכרים, מקווה, קופת חולים ומרכז קניות מסודר. שחברי הכנסת יפעילו את החוק שאין לאכלס את התושבים בצורה שהיזמים עושים את זה כיום.

אבל חברי הכנסת החרדים עסוקים בבין הזמנים בלריב או בלהופיע בקעמפים ולספר לבני הישיבות סיפורי זוועה או הצלחות מפוקפקות שלהם. את התוצאות אנו רואים בשטח.

צריך שר מיוחד שיטפל אך ורק בפריפריה החרדית, שזה: בית שמש, ביתר, מודיעין עילית, תל ציון.

רגע, שכחתי, יש לנו סגן שר במשרד החינוך. נכון שהוא לא בכנסת והוא ויתר כדי שיכנס עוד עסקן מקצועי, אבל אולי הוא יעשה משהו שהחורף יעבור בשלום על שוכני הקראוונים - כאן בארץ, לא במז'יבוז וברדיצ'וב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר