מחדל

הבלגן בשיבוץ הילדים במעלות דפנה טרם נפתר

מעקב כיכר השבת: הורים רבים הגיעו עם פתיחת שנת הלימודים למתחם הגנים בשכונה כדי לנסות להבין היכן ילדיהם אמורים ללמוד לאור השינוי שהונחת לפני יומיים (חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
ההורים הבוקר במתחם הגנים הבעייתי (באדיבות המצלם)

הבוקר פתיחת שנת הלימודים ובגני הילדים במעלה דפנה עדיין ההורים לא יודעים היכן ילמדו ילדיהם. הורים רבים הגיעו היום למתחם הגנים בו שובצו מלכתחילה וניסו לברר כיצד לנהוג. למקום הגיעו גם כמה מהנציגים החרדים בעיריית ירושלים שניסו לדבר עם ההורים הזועמים במטרה למצוא פתרון לבעיה.

במכתב של ועד המאבק של ההורים שפורסם לאחר ישיבת חירום אמש נאמר כי "מחר בבוקר בשעה 8 מתייצבים בגנים כפי השיבוץ המקורי - לפי חוו"ד משפטית שקיבלנו אנחנו מחזיקים באישורי שיבוץ חוקיים ואילו העירייה היא זו שעברת על החוק".

"במידה ותתעורר בעיה בכניסה אפילו עם חלק מהילדים יעזבו כל ההורים עם ילדיהם את הגן", נכתב במכתב.

כזכור, לפני יומיים קיבלו ההורים הודעה בהולה מהעירייה לפיה הגנים בהם למדו ילדיהם בחמש עשרה השנים האחרונות לא יפעלו השנה ויעברו לאכלס ילדים משכונה אחרת.

לדברי ההורים הזועמים, הגנים פעלו כך משך כ-15 שנה וגם השנה קיבלו כל ההורים אישורי שיבוץ מסודרים כבכל שנה. אלא שלפני שבוע בחשו בעניין גורמים פוליטיים שחשקו בגנים, וההחלטה על סגירת הגנים של 'מעלות דפנה' התקבלה, לטענתם, בכלל בפגישה 'פוליטית' בבית פרטי ולא בין כתלי מחלקת החינוך בעירייה.

בימים האחרונים קיבלו ההורים הודעה בה נאמר כי "שיבוץ ילדכם לגן בוטל - על השיבוץ החדש תבוא הודעה", וכיום פוזרו הילדים בכל הגנים באיזור ובשכונות סמוכות כבודדים, כך שהילדות לא עולות לשנה הבאה ביחד לאותו גן, וחלק גדול מהילדים, נכון לעכשיו עדיין לא קיבלו אישור שיבוץ לגן ילדים ואין להם מושג היכן ילמדו בשנת הלימודים הקרובה.

בכינוס כל הורי הילדים אמש הוחלט לפנות לעיריית ירושלים ולהודיע כי באם לא תבוטל ההחלטה הרי שהם ישביתו את הלימודים בגני הילדים, זאת עד להשבת מצב לקדמותו כפי שהיה עד עכשיו במשך שנים רבות.

הורי ילדים ששוחחו עם 'כיכר השבת' מטיחים בעיריית ירושלים ביקורת קשה ואומרים כי הם לא מבינים כיצד העירייה משנה סדרי בראשית שבוע לפני תחילת שנת לימודים. "מה קרה פתאום שלא ידעו קודם?", הם תוהים. "זהו דבר ועיתוי שאין לו אח ורע". ההורים מוסיפים ואומרים כי "הכל נעשה מבלי לשתף או לדבר מילה עם ועד ההורים".

בוועד ההורים אף מביעים כעס רב ואומרים כי "בעוד שבשכונה קיימת מצוקת מקום לגני ילדים פועלת עיריית ירושלים לגזול את הקרקע היחידה בשכונה המיועדת לגנים ומבקשת להקצות אותה עבור גופים מחוץ לשכונה".

תגובת עיריית ירושלים לא התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר