קרן הצדיק

18 שנה של הצלת ילדים ממחלות קור

נהגי האמבולנסים הפרטיים מספרים על החשיבות שחולקו מאות תנורי חימום למשפחות עמלי תורה, לחימום חדרי ילדים במטרה להצלתם ממחלות קור על ידי הארגון הירושלמי קרן הצדיק ע"ש רבי אריה לוין זצ"ל (חרדים, שיווקי)

18 שנה של הצלת ילדים ממחלות קור. קרן הצדיק (צילום: יחצ)

במסגרת פרויקט "לכם קר בחוץ להם קר בבית " יוצאים מידי שנה במערכות כריזה בריכוזי השכונות בכל הערים החרדיות, ואין מי שאינו מרגיש רטט ממשמעות הסיסמה הזו, "לכם קר בחוץ – להם (העניים) קר בבית".

בחודשי החורף מתנדבי הארגון יוצאים לתמוך במשפחות במצוקה המתגוררים בערים כמו בבית"ר, בני ברק וירושלים ומחלקים מידי שנה מאות תנורי חימום לחימום הבית.

הפרויקט הוקם לפני 18 שנים בעקבות טלפונים שהגיעו לארגון על משפחות אברכים. המשפט הקבוע היה: "קר לילדים בבית" - מבדיקה התברר כי פשוט הילדים קופאים מקור בבית האברכים בעקבות המצב הכלכלי.

בארגון הירושלמי "קרן הצדיק" על שם רבי אריה לוין זצ"ל החליטו להשיק את פרויקט החסד הענק "לכם קר בחוץ - להם קר בבית" המסייע מידי שנה לאלפי ילדים אלו לעבור את חודשי החורף בלי לסכן את בריאותם, ומספק תנורי חימום איכותיים.

עדויות של נהגי אמבולנס

"אני יוסף חיים - נהג אמבולנס פרטי. יום שישי האחרון, הגעתי לבית של אנשים שאין להם יותר מידי אמצעים, הבית שלהם היה קפוא. בשביל אנשים חולים שהבית שלהם היה פשוט קפוא – זה לא טוב. הם יכולים לחטוף דלקות ראות ועוד מחלות קשות".

"לכן אני פונה אליכם באמת מכל הלב לעזור לקרן הצדיק על שם רבי אריה לוין, שהם מחלקים תנורים ואמצעי חימום לאנשים שאין להם איך לחמם את הבית שלהם. באמת זה מצוה חשובה, אנחנו נמצאים פה בכניסה לבית חולים, וזה לא סתם, באמת שתדעו שיש אנשים שאין להם איך לחמם את הבית שלהם".

ישראל כהן נהג אמבולנס סיפר: "באחד מהמקרים, מי שזוכר לפני כשנתיים את השלג הקשה שהיה, הגעתי למקרה של משפחה ללא אמצעי חימום בכלל, והיה שם ילד כבן שנתיים במצב היפו תרמיה – שמי שלא מכיר זה מכת קור – היה חייב טיפול רפואי. מיד נזכרתי בארגון שאני מכיר את "קרן הצדיק" שהרמקול שלהם מכריז : לכם קר בחוץ - להם קר בבית,צלצלתי לארגון הזה, והתקשרנו אליהם והם ישר מיד הביאו תנור חימום".

"מאז המשפחה הזו אף פעם לא נאלצת ללכת לחדר מיון על מחלות קור וזה בזכות הארגון הירושלמי הזה, ואני כנהג אמבולנס פונה אליכם – מי שרוצה שילדים לא יקבלו מחלות קור שיתרום לארגון "קרן הצדיק" שיכול שיתן את היד ובעז"ה ה' יחזור לו כפליים".

נהגי האמבולנס הפרטיים מעידים. מימין: יוסף חיים, ישראל כהן. צילום: יחצ

בבני ברק, גם השנה יחולקו תנורי חימום בקרית הישיבה פוניביז והתורמים יתברכו ע"י ראש הישיבה הרב ברוך דב פוברסקי.

ראש ישיבת פונוביז', שבסיום סדר הלימודים בישיבה נתקל מידי שבוע בחלוקה ורואה את תלמידיו האברכים מקבלים מארזי מצרכי מזון, מעודד את פעילי ארגון קרן הצדיק הבאים מירושלים עם המשאית לחלק מוצרי מזון לאברכים עמלי תורה.

לכתבה על חלוקת הסיוע בקרית הישיבה - לחץ כאן

לפני מספר ימים בסיום החלוקה ניגש ראש ישיבת פונוביז' הרב פוברסקי לאחראי וסיפר לו שהוא שומע מאברכים שבזכות החלוקה יש להם איך לתת במהלך כל השבוע אוכל לילדים, הרב פוברסקי התעניין לגבי התורמים ושמע סקירה מקיפה על מאגר התורמים.

במיוחד על י.ש. המתגורר בסמיכות לישיבת פונוביז' ורואה מידי שבוע את החלוקה, התורם ניגש לאחראי וביקש לתרום מידי שבוע מארז לחמישה משפחות אברכים עמלי תורה.

בנוסף חקלאי מאזור חדרה ששמע על פעילות הארגון החליט לתרום טון שלם של ירקות. ראש הישיבה הרב פוברסקי ששמע את מצב הכלכלי של הארגון הודיע לאחראים "תודיעו לתורמים שלכם שאני מידי שבוע בזמן החלוקה אני אתפלל עליהם".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר