הפילוג הליטאי

ראש ישיבה: "ילד לא יגדל בריא אם הוא עסוק במחלוקת"

פתיחת המוסדות החדשים של הפלג הירושלמי כמו גם סוגיית ההשתתפות של תלמידי ישיבות בהפגנות, מחלחלים לארה"ב כאשר רבנים ועסקנים מנסים לעצור את הסחף • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

סערת הפילוג הליטאי משפיעה גם על יהדות ארה"ב: פתיחת המוסדות החדשים של הפלג הירושלמי כמו גם סוגיית ההשתתפות של תלמידי ישיבות בהפגנות על הגיוס ומחלוקות הילדים והצעירים בענייני הנהגת הדור מחלחלים גם לארה"ב כאשר רבנים ועסקנים מנסים לעצור את הסחף ולהעמיד את ענייני הדת והחינוך הטהור על תילם בתקווה שהדבר לא יתרחב ויגיע גם אל מעבר לים.

הגאון רבי יעקב בנדר, ראש ישיבת דרכי תורה פאר ראקאוויי נו יורק ומי שידוע כאחד מגדולי אנשי החינוך בארה"ב התייחס במלווה מלכה שהתקיים בבית המדרש המרכזי דווסט גייט בלייקווד ואמר כי לערב ילדים קטנים ובחורים צעירים במחלוקת זה חורבן הדור.

"ילד לא יכול לגדול בריא אם הוא עסוק ומתערב במחלוקת, זה כבר לא אותו ילד", אמר הרב בנדר. בהמשך הדברים הוא ציין כי "אי אפשר לגדול בריא אם בגיל צעיר כבר מלמדים לתת את הביקורת, גם האבא לא בריא ככה".

לסיום ציין הרב בנדר בנחרצות כי "אם מלמדים ילדים להגיד ביקורת נגד גדולי ישראל זה חורבן הדור וחורבן החינוך".

במעמד השתתפו גם רבני הקהילות בהם הרב יוסף זימבל רב השכונה, הרב ראובן הלפרין רב קהילת נוסח ספרד, הרב ישראל חיים בלומנטל, הרב זלמן רובינסון, הרב יוסף פונד, הרב צבי היזיגר רב שכונת פרוספקט פארק, הרב ארי מינץ ועוד עסקנים חשובים.

צפו בתיעוד מיוחד מסעודת מלווה מלכה ומהנאום

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר