השופטת:

"אלו רבנים גדולים, שלא ייכנסו לאולם בית-המשפט"

אחרי הביזיון שהיה אמש לדיינים, הגיע היום המהפך: הרב מרדכי גרוס שנתבע בידי קותי דרשוביץ, הוכנס לביהמ"ש בכבוד רב - דרך שער השופטים, כאשר בהמשך חסכה ממנו השופטת מלהיכנס לאולם הדיונים "מדובר כאן ברבנים גדולים, אין צורך שיכנסו". הפסק: התיק נסגר, העותר נקנס. תמונות ופרוטוקול (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |

"אתם תראו שאני לא אכנס כלל לאולם הדיונים" אמר הבוקר הגאון ר' מרדכי גרוס שליט"א למקורביו, עוד בטרם הגיעו לבניין בית המשפט.

הדיון היום, אליו זומן הגר"מ גרוס יחד עם הגר"צ פרידמן, עסק בתביעת קותי דרשוביץ - לשעבר מנכ"ל שארית ישראל, לבטל את פסק הבוררות עליו החליטו הרבנים.

אלא שבניגוד למראה המביש אמש, בו עברו הדיינים בידוק גופני משפיל, התייחסו היום במפתיע להגר"מ גרוס בכבוד רב.

את הכניסה לבניין בית המשפט עשה גאב"ד 'חניכי הישיבות' הגר"מ גרוס ללא בידוק - כשהוא עובר בכניסת השופטים.

מייד לאחר מכן, עוד בטרם נכנס לאולם הדיונים, הורתה השופטת ד"ר מיכל אגמון גונן לעורך דינו של הרב, כי אין צורך בביזוי כבוד הרב - בכניסתו הפיזית לתוככי אולם בית המשפט, וכי די לה בנוכחותו של עורך דינו, ובהמתנתו של הרב בחוץ.

מלוויו, ששמעו ממנו כבר בדרך את ה"נבואה" כי לא יכנס כלל לאולם בית המשפט - הוכו בתדהמה. את הזמן שהתפנה, עשה הגר"מ גרוס בניצול הזמן ללימוד.

כך או כך, עם פתיחת הדיון הוברר, כי בניגוד לנתבע - הגר"מ גרוס, לא טרח כלל התובע דרשוביץ - נותר בביתו, כשהוא מוותר על חובת ההתייצבות בבית המשפט ומסתפק בשליחת עורך דינו.

השופטת זעמה על הזלזול בבית המשפט, והורתה על סגירת התיק באופן מיידי, תוך קניסת התובע בסכום המירבי האפשרי במקרה שכזה.

כזכור, הרקע לתביעה הינו תקופת עבודתו של דרשוביץ כמנכ"ל 'שארית ישראל'. את עבודתו שם סיים דרשוביץ באופן צורם, לאחר שפוטר ממנה. הוא מצידו, הגיש תביעת פיצויים ודרש לקבל כפיצוי עשרות אלפי שקלים בגין פיטוריו.

בעקבות תביעתו, הוסכם בחתימת הצדדים - על בוררות, אשר תידון אצל הגאון ר' מרדכי גרוס שליט"א, יחד עם הגאון ר' צבי פרידמן שליט"א.

במשך זמן מה התנהלו הדיונים בנושא, כאשר בסופו של דבר, קבעו הבוררים כי הצדק עם הנתבעים, וכי דרשוביץ אינו זכאי לפיצויים.

אלא שמעבר לכך קבעו הבוררים, כי אין די בשלילת הפיצויים, גם חובותיה של שארית ישראל חלים על קותי דרשוביץ. עניין שלטענת דרשוביץ כלל לא נחתם לגביו הסכם בוררות.

בשלב הבא הלכה 'שארית ישראל' לאשרר את ההסכם הבוררות בבית המשפט, בכדי לקבל עליו תוקף חוקי. אלא שכאן הגיש דרשוביץ התנגדות וערער על פסק הדין של הבוררים.

לטענת מקורבי דרשוביץ, נתמך ערעורו זה על ידי הגר"ח קנייבסקי שליט"א, שאף אמר לו היום לאחר שעיין במסמכים המוכיחים את טענותיו, "אל תבטל את הדיון מחר, הצדק יצא לאור".

אמש, ערב הדיון, היו שני הצדדים בטוחים במאה אחוזים בצדקת טענותיהם, ודיווחו בביטחון כי "מחר בית המשפט יזרוק את הצד השני מכל המדרגות".

היום התברר - מי מהם צדק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר