סאגת 'דגל' והבחירות המקומיות

רבני בית שמש במכתב לגדולי ישראל: "נגד ריצה עצמאית"

במכתב שתוכנו נחשף לראשונה ב"כיכר השבת", מבקשים רבני בית שמש למנוע ריצה עצמאית של מועמד מטעם דגל התורה בעיר נגד ראש העיר המכהן. "מחלוקת פנימית תגרום לחילולי שבת" (ארץ)

משה אבוטבול. יזכה לתמיכת דגל? (צילום: Hadas Parush/FLASH90)

דרמה מתגלגת סביב הבחירות המקומיות בעיר בית שמש. בעוד ראש העיר המכהן משה אבטובול ובכירים בפוליטיקה המקומית ממתינים להכרעת דגל התורה, 'כיכר השבת' חושף כי רבני העיר הבולטים המזוהים עם הציבור הליטאי הפנו מכתב לגדולי התורה בו הם ממליצים להימנע מריצה נפרדת בבחירות לראשות העיר.

בשבוע האחרון סערו הרוחות בבית שמש. ראש העיר משה אבוטבול עשה חריש בשטח להדק את תמיכת המפלגות סביבו, וב'דגל התורה' נשמעו קולות המצדדים לכאן ולכאן בשאלה אם להריץ מועמד מטעם התנועה או לתמוך במשה אבוטבול.

מרבית רבני "דגל התורה" הבכירים בבית שמש סבורים כי יש להימנע ממחלוקת ולתמוך בראש העיר המכהן משה אבוטבול. לדעה זו שותפים בכירים במפלגה שאומרים ל"כיכר השבת" כי אבוטבול הוא ראש העיר היחיד בארץ שנותן עצמאות מוחלטת לנציגות בתיקים בהם היא מחזיקה.

ביו הרבנים שחתמו על המכתב שהיה לעיני גדולי התורה: הגאון רבי נתן קופשיץ, הגאון רבי מרדכי גולדשטיין, הגאון רבי אלימלך קורנפלד, הגאון רבי שלמה פרטיג, הרב אלבק והרב מונק.

במכתבם כותבים הרבנים כי "יש לקדש שם שמים. בשל ריבוי לומדי התורה והמהפך הרוחני שחל בעיר בית שמש, מובן כי שומר מצוות צריך להנהיג את העיר". הרבנים מוסיפים במכתבם: "חלילה אם תקרה מחלוקת פנימית בינינו שתגרום ללשון הרע ורכילות ולמשנאי ה' להרים ראש ולגרום לחילולי שבת ועצירת ההתפתחות הרוחנית בעיר".

ל'כיכר השבת' נודע כי הגאון רבי אלימלך קורנפלד הגיע היום למעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שם ביקש להביע את דעתם של רבני העיר.

יצוין כי הגאון רבי נתן קופשיץ המקובל גם על חלק מחוגי הקנאים אינו מצביע בבחירות ודרש כי המכתב עצמו לא יפורסם, בשל כך 'כיכר השבת' פרסם רק ציטוטים שהגיע לידיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר