בניגוד לשמועות

כך הספין קרס: זה מה שהאדמו"ר אמר ליוסי דייטש

יממה לאחר השמועות כי האדמו"ר מסלונים אסר על יוסי דייטש לרוץ לראשות העיר ירושלים, מתברר מה באמת קרה בשיחה בין השניים. "לרבי יש אחריות כבדה" אומרים בחסידות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יוסי דייטש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שעה קלה לפני כינוס מרכז "אגודת ישראל" בירושלים, בסיומו הוחלט על תמיכת המפלגה במועמדותו של יוסי דייטש לראשות עיריית ירושלים, נכנס דייטש אל מעונו של מורו ורבו, האדמו"ר מסלונים, זאת על מנת לקבל את ברכתו ותמיכתו.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשיחה ממושכת זו קיבל דייטש גיבוי מוחלט ותמיכה מלאה לקראת המירוץ לראשות העיר, זאת בניגוד לשמועות שהופצו יום קודם לכן.

השיחה היתה לבבית במיוחד, ונשאה פן אישי מאוד, כאשר המנהיג הרוחני התרשם והודיע כי יש לעשות הכל על מנת להוביל לבחירתו של דייטש - כך נודע ל"כיכר השבת".

ל"כיכר השבת" נודע כי בשיחה הראשונה, יממה לפני כן, דייטש נכנס לאדמו"ר יחד עם סגני השרים יעקב ליצמן ומאיר פרוש, והרבי באריכות על האתגרים המורכבים העומדים לפתחו של איש ציבור חרדי, בפרט כאלו הנוגעים לניהול עיר שאינה בעלת צביון תורני מלא והאפשרויות לעמוד בהם בכבוד.

נאום האחדות של יוסי דייטש, אמש (צילום: כיכר השבת)

בניגוד לטענות ולדיווחים כביכול באותה שיחה הורה הרבי מסלונים לתלמידו שלא להתמודד בשל הבעיות הללו, הרי שעל פי עדויות הנוכחים כלל לא נאמר משפט כזה.

"גם בזמנו של לופוליאנסקי דיבר באריכות מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל על האתגרים המורכבים העומדים בפני ראש עיר חרדי בירושלים, אך הכריע להתמודד" מבהירים בסלונים, ומצהירים כי "מדובר במקרה דומה".

"לרבי יש אחריות כבדה על כלל ישראל והוא לוקח הכל בסך השיקולים, אולם בסופו של דבר קיבל את ההחלטה יחד עם חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לתמוך בדייטש במלוא הכוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר