פרסום ראשון

רשת 'עטרת שלמה' ניצחה את המתפללים באלעד

קבוצת מתפללים בבית כנסת באלעד שעתרה נגד הקצאה למוסדות "עטרת שלמה" באלעד, נחלה הפסד בבית משפט שדחה את בקשתם להוצאת "צו ביניים" • פרסום ראשון (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגרש"ב סורוצקין ובחורים. ארכיון (צילום: יעקב נחומי)

פרסום ראשון • ניצחון לרשת "עטרת שלמה": לפני מספר שנים קיבלה רשת 'עטרת שלמה' בראשות הגרש"ב סורוצקין, הקצאה מעיריית אלעד להפעלת מוסד ציבורי במבנה ברחוב אבטליון בעיר. במשך שנים פעל במקום בית כנסת וכולל, שעם השנים הרחיבו את פעילותם.

אלא שלקראת זמן אלול הנוכחי החליט ראש ישיבות "עטרת שלמה", הגאון רבי שלום בער סורוצקין, לפתוח במקום ישיבה קטנה חדשה. קבוצת אנשים, שלטענתם הם מתפללים קבועים במבנה, התנגדו להחלטה על הרחבת הפעילות שתכלול גם ישיבה מלבד בית כנסת, והחלו להיאבק בהחלטה באמצעים שונים.

בתחילה הם פנו לבית דין ולאחר שנדחו, פרצו למקום והשחיתו את בית הכנסת - בגין אירוע זה הוגשה אף תלונה במשטרה.

כשכל הדרכים האחרות לא צלחו הם הגישו עתירה מנהלית כנגד הישיבה ועיריית אלעד, בטענה כי ההקצאה שניתנה לישיבת 'עטרת שלמה' אינה חוקית, כיוון שהיה מדובר על הקצאה עבור בית כנסת ולא עבור ישיבה. את העתירה לבית המשפט הם הגישו למרות האיסור מבית הדין לפנות לבית המשפט.

כשבועיים לאחר הגשת העתירה אף הגדילו לעשות והגישו בקשה לצו ביניים שימנע מ'עטרת שלמה' להרחיב את הפעילות ויעביר את ההקצאה לקבוצת המתפללים.

ל'כיכר השבת' נודע כי בדיון שהתקיים בנושא צו הביניים', בית המשפט קיבל את טענות באי כוחם של ישיבת 'עטרת שלמה', עו"ד עמית חדד, ליאב אינס ונועה מילשטיין ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות', דחה את צו הביניים והבהיר ל"מתפללים" שמדובר בעתירה חלשה מאוד ובבקשה לצו מניעה חלשה עוד יותר ובעצם כפה עליהם למחוק את הבקשה לצו מניעה.

יצוין, כי קהילת "חניכי הישיבות" ברשות הרה"ג ר' יואל פרידמן קיבלה הקצאה עבור בית כנסת בפעימת ההקצאות האחרונה שאושרה בעיריית אלעד.

מעו"ד וטו"ר חיים דן נוטוביץ המייצג את מתפללי ומקימי בית הכנסת הפועל מזה 12 שנים נמסר בתגובה:

1. בית הדין כלל לא דן בעתירה מאחר ועמותת עטרת שלמה והעומד בראשה סירבו ולא הופיעו לשלשה דיונים בבית הדין!

2. בית המשפט לא דחה את הבקשה אלא שלח את הצדדים לניסיון פשרה ונקבע דיון המשך במידה ולא יגיעו להסכמה.

3. לעמותת עטרת שלמה לא ניתנה הקצאה לישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר