הקרב בחיפה

מי אחראי לביטול ההסכם עם אגודה בחיפה?

מתלהט הקרב בין 'דגל' ל'אגודה' בחיפה: לטענת אנשי אגודת ישראל, המפלגה הליטאית אחראית לביטול ההסכם שלהם עם ראש העיר החדשה עינת קליש. ב'דגל' מכחישים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון כיכר השבת)

שני אנשים בלבד החרימו את ישיבת מועצת העיר הראשונה של עיריית חיפה, ראש העיר המודח יונה יהב, שהתפטר מחברותו במועצה, וחבר מועצת העיר מטעם אגודת ישראל אריה בליטנטל.

בליטנטל טען, כי ראש העיר קליש-רותם חזרה בה מהסכם קואליציוני עליו חתמה עם אגודת ישראל. "ביום שני בשעה חמש בערב חתמה אגודת ישראל על הסכם קואליציוני עם סיעת 'חיים בחיפה' של ראש העיר עינת קליש-רותם.

כעבור שלוש שעות הודיעו לנו שההסכם המבוטל. ניסינו להבין למה, וקיבלנו הסבר, לפיו ההסכם היה צריך להיות מוגש לאישור סיעה מסוימת החברה בקואליציה, ההסכם לא העובר לפני החתימה, אלא רק אחרי, ואותה סיעה התעקשה על ביטול ההסכם".

נציג אגודת ישראל לא אומר זאת במפורש, אבל מנסה לרמוז בראיון לשבועון 'בקהילה', כי מפלגת דגל התורה, שהלכה בבחירות עם קליש, היא זו שאחראית לביטול ההסכם. לטענתו, ביטול ההסכם זו הסיבה לכך שהחרים את ישיבת המועצה. באשר לשאלה לאן פניו מועדות, השיב: "כרגע הקואליציה היא צרה – 17 מול 14 נציגים ויהיה אפשר לפעול מבחוץ. בימים הקרובים נשאל את הרבנים מה לעשות".

מנגד, בדגל התורה דוחים את האשמות על הסף. גורם במפלגה טען, כי "ההסכם כלל לא הובא לאישורינו ולא אנחנו ביטלנו אותו. מה שקרה, אגודת ישראל העבירה לקליש טיוטת הסכם, היא אישרה אותו בכפוף להערות שהיא שיגרה למפלגה. לחתימה בלטינטל הביא את הטיוטה ללא התיקונים, מכיוון שהיה נציג אחר שלה כבא כוחה, והוא לא היה מודע לתיקונים ששוגרו לאגודת ישראל, הוא חתם על הטיוטה הראשונית".

לדבריו, "אגודת ישראל לא מבינה את מקומה, היא דרשה מקליש מעבר למה שקיבלו תחת הנהגתו של יונה יהב, וזאת למרות שהיא הייתה המפלגה היחידה מלבד מפלגתו של יהב, שניהלה מערכת בחירות נגטיבית נגד קליש. איך יתכן שמה שיהב הביא להם הספיק להם, למרות שידעו שלא יעמוד בהתחייבויות שלו, וכשמגיע ראש עיר אחרת הם דורשים ממנה יותר ממה שקיבלו?"

יש לציין, כי אחד ממקורביה של קליש תיאר מפגש של עסקני אגודת ישראל בעיר, כשאותם עסקנים מנסים לשכנע את ראש העיר לחזור בה מהסיכומים עם דגל התורה ולחתום עימם במקום המפלגה הליטאית.

מלבד אגודת ישראל שנמצאת בשלב זה באופוזיציה העירונית, גם ש"ס, שירדה מ-2 מנדטים לנציג אחד, נמצאת באופוזיציה, אך נציגה לא החרים את ישיבת המועצה, ואף הצביע יחד עם הקואליציה על חלק מהמינויים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר