האיחוד עם ג'

הגר"מ מאזוז: 'אלי ישי לא מפחד להילחם - אחרים מפחדים'

מנהיגה הרוחני של 'יחד', שהתאחדה הערב עם יהדות התורה, נאם בכינוס מיוחד עם אלי ישי ובכירים מהמפלגה האשכנזית, ומתח ביקורת על התנהלות "אחרים" במאבקי הדת • צפו בדבריו (חדשות,ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דבריו של הגר"מ מאזוז (באדיבות המצלם. תמונות: Yehuda Haim/Flash90)

הגאון רבי מאיר מאזוז, מנהיג 'יחד' וראש ישיבת 'כסא רחמים', נאם הערב (רביעי) על האיחוד עם 'יהדות התורה' ופרישת תנועתו מהמירוץ לכנסת ה-21, בכינוס מיוחד שנערך בבית מדרשו.

"זו היתה משאת נפשו של משה רבנו, ביום האחרון שלו: 'זאת הברכה אשר ברך משה, ויהי בישורון מלך בהתאסף ראשי עם, יחד שבטי ישראל'", פתח הגר"מ מאזוז את דבריו, והמשיך: "חשבו במשך דורות רבים שאי אפשר לאחד שתי עדות".

ראש הישיבה הוסיף: "היו אפילו מקרים של שתי קהילות באותה עיר, שלא דיברו האחת עם השניה. אסור לעשות כדבר הזה".

"השבת נרמסת", עבר הרב להזכיר את הנעשה בחודשים האחרונים בבניית 'גשר יהודית'. "לוקחים יהודים מסכנים, מרוקאים או לא יודע מי, עובדים בליל שבת אבל רוצים לעשות קידוש, אז מביאים להם את המכשיר לומר קידוש".

עוד קודם, בעת שהרב מאזוז קיבל בחדרו את נציגי יהדות התורה, הוא שיבח את אלי ישי ואמר: "הוא לא מפחד להילחם על השבת, להילחם על הכל. אחרים מפחדים; מדברים מילה - ושותקים... חייבים להילחם. לא באגרוף; בשכל, בדיבור".

במענה לבקשת סגן השר מאיר פרוש לברכת הרב, איחל הגר"מ מאזוז ליהדות התורה: "'עד שיבלו שפתותיכם מלומר די', שיהיו 14 (מנדטים)".

"אשתדל כמה שאפשר", הוסיף ראש ישיבת כיסא רחמים לגבי פעילותו למען הסיעה המשותפת: "אני לא יכול להסתובב מעיר לעיר, אבל אני אדבר ואכתוב".

יצוין, כי כשפרוש ‏אמר לגר"מ מאזוז: "אנחנו תומכים בנתניהו, אבל גם הוא צריך שמירה בכל הנושאים, אידשקייט ושמירה על ארץ ישראל", השיב הרב: "בשנים האחרונות הוא, ביבי, היה בסדר".

נאומו של אלי ישי

יו"ר 'יחד' אלי ישי דיבר אף הוא בבית מדרשו של רבו. כשלצידו יושבים סגן השר מאיר פרוש, ח"כ ישראל אייכלר ואיש 'דגל התורה' אברהם וובר, אמר ישי, שהיה נראה מרוצה מתמיד, על האיחוד עם יהדות התורה: "זה תיקון לעולם התורה ולגוש הימין. אנחנו נמשוך את הרשימה, ונגיע להסכם עם יהדות התורה".

"המפץ החרדי, האחדות, יחד שבטי ישראל... - כולם יעשו עבודה על מנת לחזק את התורה, את הארץ, את הערכים, את השבת, את הכותל המערבי וכמובן את המסורת היהודית שלנו. עכשיו יש לנו בעז"ה שמונה חברי כנסת שיפעלו למען תורת ישראל", המשיך ישי.

יו"ר 'יחד' הוסיף: "זה לא סוד שניסו לא פעם לומר שאנחנו לא שומעים לדעת תורה. זו עוד דוגמה עד כמה המשמעות והחשיבות להיות צייתנים לדעת תורה...".

"אני גם רוצה להודות לחברי הכנסת שנמצאים פה איתנו, מאיר פרוש וישראל אייכלר, שפעלו רבות, וכמובן לאלו שלא הספיקו להגיע לפה, יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן ויו"ר דגל התורה ח"כ גפני, עם מקלב ביחד", אמר ישי.

ולסיום: "אני מאחל לכולנו שתהיה הצלחה גדולה בעז"ה, כי כל המטרה שלנו זה לשמור על העם והארץ. אני רוצה להודות לראש הישיבה ולכל הפעילים המסורים מכל רחבי הארץ, שהיו מסורים לרעיון ולדרך. אנחנו מודיעים לכולם שתנועת יחד תמשיך בכל הכוח בקדנציה הבאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר