עצב באלעד

המצווה הנדירה בוטלה כי... "החמור מת"

פדיון פטר חמור הוא מצווה נדירה מן התורה, לפיה יש לפדות בכור שנולד מחמור. בעיר אלעד התכוננו לקיום המצווה אך התושבים התבשרו כי המעמד בוטל לאחר שהחמור מת (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
מעמד 'פטר חמור'. ארכיון (צילום: צילום: יוסי זליגר / Flash90)

פדיון פטר חמור הוא מעמד נדיר של קיום מצווה מן התורה, לפיה יש לפדות את הבכור (פטר ש"כ) שנולד מחמור בשה צאן.

לפי ההלכה, אם לא פודים את פטר החמור, יש לערוף את ראשו ולקוברו וזאת כפי הכתוב בפסוק: "וְכָל פֶּטֶר חֲמֹר תִּפְדֶּה בְשֶׂה וְאִם לֹא תִפְדֶּה וַעֲרַפְתּוֹ". הטלה או הגדי איתם פדו את החמור, ניתנים לכהן.

בעלי האתונות רגילים להמתין מיד עם הגילוי שהאתון שלהם מעוברת בפעם הראשונה כדי לגלות האם תלד זכר, כך שאם ילדה זכר הרי שיש לפדותו בשה צאן.

ביום שלישי הקרוב היה צפוי להתקיים מעמד פדיון פטר חמור בבית המדרש יביע אומר ברחוב שמעון בן שטח בעיר אלעד, וזאת לאחר שאתון של אחד מידידי בית המדרש ילדה בכור זכר.

לאחר פרסום מודעות והכנת הטקס נודע כי החמור הנולד - מת והמארגנים פרסמו מודעה על "ביטול כינוס פטר חמור, שנועד ליום שלישי הקרוב, מפני שהפטר חמור מת", אך עם זאת הם מוסיפים כי ישנה ככל הנראה הזדמנות נוספת בקרובץ

בשיחה עם המארגנים, הם אומרים ל"כיכר השבת" כי נודע על אתון נוספת שהתעברה ובעוד חצי שנה תלד לראשונה, כך שאם היא תלד זכר - הרי שיתקיים טקס לפדיון פטר חמור, ותושבי העיר אלעד יזכו להשתתף בטקס הנדיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר