פרסום ראשון

המוזיאון העירוני מחלל שבת; הנציגים החרדים שותקים

פרסום ראשון: חילולי שבת המוניים נערכים לאחרונה בקביעת במוזיאון לאמניות שבעיר אשדוד, בהשתתפות מאות תושבים, בחסות העירייה. הנציגות החרדית המקומית - שותקת (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
המוזיאון באשדוד עם שלט התערוכה (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

לאחר הסולחה המתוקשרת שקיים עם ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי, נדרש יו"ר סיעת ש"ס בעיר אבי אמסלם להתמודד עם טענות קשות על חילולי שבת בפרהסיה במוזיאון לאומניות באשדוד ובמשכן לאומנויות הבמה העירוני באשדוד. אמסלם מכהן כיו"ר הדירקטוריון של המשכן לאומניות הבמה.

לידי 'כיכר השבת' הגיע דיווח של עד ראיה שהיה בשטח וראה את חילולי השבת, כמו כן, תכתובת אימייל פנימית של פעיל שבת באשדוד המגוללת את הפרשייה כולה, כאשר נמעני האימייל הם ראש העיר יחיאל לסרי, אבי אמסלם וכל חברי מועצת העיר החרדים.

"בשעה האחרונה של השבת", פותח פעיל השבת, "טיילתי בקריית התרבות שליד העירייה והבחנתי בהמולה גדולה סביב המשכן לאומנויות הבמה, כשהתקרבתי למקום ראיתי שהמקום פועל כאילו היה יום חול רגיל אנשים נכנסו לאירוע ושמעתי תזמורת שמנגנת בתוך האולם וביררתי ואמרו לי שהאירוע בשעה 21:30 אבל בפועל העסק כולו פעל כבר בשבת עם חילולי שבת גדולים לצערנו ומי לוקח על כך אחריות?".

הוא מוסיף וכותב: "אין לי ספק שאם הייתם רואים את חילולי השבת במקום הייתם מזדעזעים מאוד, אין בכוחי לתאר זאת במלים אבל האמינו לי שזה היה נראה נורא ומצער מאוד, והרי הרב אמסלם קיבל בקואליציה הזו את המשכן תחת אחריותו ובוודאי יפעל למנוע דבר כזה שלא יקרה שוב פעם ושלא יפגעו בקדושת השבת".

אלא שבעוד המשכן לאומניות הבמה סגור באופן רשמי בשבת, והעדויות על פעילותו בשבת הן רק מהשבת האחרונה, הרי שהמוזיאון פתוח תוך חילולי שבת בחסות העירייה - כבר תקופה ארוכה.

לדברי הפעיל: "כשיצאתי מהמקום מזועזע כולי ראיתי שלט ענק על בניין העירייה שמזמין את התושבים לאירוע במוזיאון לאומנות אשדוד והתאריך תפס אותי, היה כתוב שם 15/6 שזה בעצם שבת קודש שבה היינו עכשיו, בפלייר שהיה ליד היה כתוב שהאירוע התחיל בשעה 20:00 בערב, ואני שואל האם צריך ככה להכריז עלך גבי בניין העירייה הכרזה כל כך פוגענית בשבת? זה עירייה שכולנו משלמים לה מסים ואיך מותר לה לפגוע ברגשות הציבור?", תוהה פעיל השבת בכאב.

'כיכר השבת' פנה לקבל את תגובת עיריית אשדוד. בתגובה נאמר כי מדובר ב"טעות דפוס", וכי האירוע החל רק לאחר צאת השבת. כתב 'כיכר השבת' הרים טלפון להנהלת המוזיאון ושם נאמר לו כי כבר בשעה 8 בעיצומה של השבת נפתח המוזיאון במוצאי השבת האחרונה לרגל התערוכה.

עוד נמסר מהמוזיאון, כי המוזיאון פתוח בכל שבת למבקרים והתשלום מתבצע בשבת עצמה.

סגן ומ"מ ראש העיר אבי אמסלם, שוחח עם 'כיכר השבת' והבהיר כי "חילולי השבת נעשו במוזיאון ולא במשכן הנמצא תחת חסותי".

לדברי אמסלם, "במשכן לאומניות הבמה אין עבודות בשבת. המקום סגור בשבתות גם הפעילויות הם רק אחרי צאת שבת". לדברי אמסלם, "חילולי השבת במוזיאון אם קיימים יטופלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר