טעות או שקר מכוון?

תמרור השבת אושר בימי ניר ברקת אך הפוליטיקאים הסיתו

תושבי רחוב רביץ החרדי בשכונת נווה יעקב בי-ם הופתעו לגלות כי פוליטיקאים מקומיים תוקפים את 'תמרור השבת' שבכניסה לרחוב, תוך האשמת ליאון - זאת למרות שהתמרור אושר בימי ברקת (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תמרור השבת בשכונת נווה יעקב (צילום: ללא קרדיט)

סערה פרצה בין ראשי המפלגות בעיריית ירושלים בגלל תמרור האוסר על כניסת רכבים בשבת. אלא שבדיקת 'כיכר השבת' העלתה, כי פוליטיקאים – ראשי מפלגות בעירייה - רכבו על גל ההסתה בלי לבדוק עובדות פשוטות.

ולפרטים בהרחבה: רחוב רביץ בשכונת נווה יעקב בירושלים, הוא רחוב חדש, שחלקו עדיין נמצא בהליכי שיפוץ ובניה. לפני חודשים ארוכים, עוד בתקופת כהונתו של ראש העירייה ניר ברקת, הגישו תושבי השכונה בקשה להצבת תמרור האוסר על כניסת רכבים לרחוב, זאת בשל סכנת חיים האורבת לפתחם של ילדים המשחקים בשבתות בכביש.

מסמכים שהגיעו לידי 'כיכר השבת' מגלים כי כבר בתקופתו של ברקת אושר הצבת התמרור על ידי העירייה ומהנדס מטעם משטרת ישראל.

בתחילת חודש מרץ הוצב התמרור. מקומו המדויק של התמרור כפי שניתן לראות בתיעוד, הוא בסופו של רחוב "מזל טלה" - בפסגת זאב, לכיוון רחוב רביץ.

אלא שהבוקר, מתעוררים עסקני השכונה לשורת התבטאויות מצד פוליטיקאים חילוניים שיצאו למתקפה נגד הצבת התמרור היכן שהוצב. בדיקה קצרה העלתה, כי תושבים בפסגת זאב ששמו לעצמם מטורה ללחום נגד התחרדות השכונה, צילמו את התמרור המדובר והרימו קול זעקה ממנו נשמע כי התמרור הוצב בימים האחרונים וכי הוא אוסר על כניסת רכבים לשכונת פסגת זאב.

יו"ר סיעת "התעוררות" עופר ברקוביץ' מיהר להוציא הודעת גינוי ובה עובדות לא נכונות: "שלט חדש הוצב בפסגת זאב, שכונה ציונית, אוסר על מעבר בשבת. במחשכים ללא נהלים. שנים שלא סגרו רחוב בעיר, כדי לנהל חיים משותפים עבור כלל הקהילות. ליאון מחזיר את ירושלים אחורה, מחזיר את סכסוכי השבת. לא זו הדרך לנהל את ירושלים ברגישות. נפעל לשינוי ההחלטה. ירושלים חייבת להישאר של כולם".

חבר המועצה מהקואליציה יוסי חביליו מיהר להגיב: "קיבלתי תלונה על שלט של אי כניסה בשבתות שהוצב ברחוב מזל טלה בשכונת פסגת זאב לכיוון נווה יעקב".

"אני כבר פניתי למנהל אגף תושייה בדרישה להסיר את השלט שהוצב בפסגת זאב. אני מבקש להביא בפניכם את דעתי הנחרצת והחד משמעית, אסור לאפשר סגירת כבישים בשכונות ירושלים, זה הוא מדרון חלקלק שיפגע בציבור החילוני, יביא להתחרדות השכונות, ויגרום לעזיבת חילונים את העיר".

מעיריית ירושלים נמסר: בתגובה: "מדובר בתמרור ישן, שנפל והוחזר למקום שגוי. כמובן שהוא יועתק למקום הנכון. מומלץ לא למהר להסיק מסקנות וליצור מתחים מיותרים בין חלקי הציבור, לפני שבודקים לעומק את הנתונים".

מתנועת התעוררות מסרו: "תושבי פסגת זאב פנו אלינו עתה. לא היה שום תהליך אישור של התמרור כפי שמחוייב בועדות העירייה. התמרור הוצב בעבר בנווה יעקב והועבר כעת לפסגת זאב. העירייה כבר הודיעה שמדובר בטעות ותשנה את מיקום התמרור, כך שהדברים שנאמרו היו במקומם והעירייה מתקנת".

"מציעים למשה ליאון להחליט על תגובה אחת מסודרת - האם זו החלטה של ברקת, קרה בטעות בלי שהוא שם לב, או שזה בגלל שדרעי ביקש. או שאולי דרעי ביקש לשים את התמרור ואז ליברמן ביקש להסיר וליאון נקרע בין המבקשים?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר