כתב אישום נגד חרדי שהפגין בהפגנת הגיוס

הפגנות הפלג הירושלמי מגיעות גם לבית המשפט, שם הוגש כתב אישום נגד אחד המפגינים בהפגנות לפני שנה בבר אילן. האישום הוגש בעוון התפרעות והפרת הוראה חוקית (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הפגנה בבר אילן, ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (רביעי), כתב אישום נגד ישראל אשר רוטמן, אברך חרדי, בשל הפרדת סדר בה השתתף לפני שנה ברחוב בר אילן בירושלים במסגרת ההפגנות נגד גיוס נשים לצה"ל.

על פי כתב האישום, רוטמן נכח במקום באופן פעיל, קרא קריאות נאצה וחסם יחד עם אחרים שזהותם אינה ידועה למאשימה את הצומת. הוא גם לא נענה להוראות לפנות את הכביש ונותר בו.

כתב האישום הוגש כנגדו בעוון התפרעות והפרת הוראה חוקית.

זו לא הפעם הראשונה שהוגשו כתבי אישום נגד המפגינים לפני כחודש הוגש כתב אישום נגד שלמה זלמן ויספיש, אחרי תקופה ארוכה בה נמנעו מהגשת כתבי אישום נגד המשתתפים בהפגנות השונות שעורכים הקיצונים בציבור החרדי - כעת מסתבר כי אכן מדובר בשינוי מגמה.

לפי העובדות המתוארות בכתב האישום של ויספיש, ביום 30.10.18 (יום הבחירות לרשויות המקומיות), בשעה 21:00 או בסמוך לכך, אירעה התפרעות בצומת בר אילן בירושלים.

במהלך ההפגנה, היו כמה שחסמו את הכביש לתנועת כלי רכב, מה שהוביל לכך שצוות יס"מ הגיע למקום. לפי כתב האישום, הנאשם התקרב לעבר הצוות.

"הנאשם יידה חפצים לעבר הצוות והתפרץ לעבר הכביש כדי לחסום את התנועה מספר פעמים", נכתב בכתב האישום, וכי הוא אף ירק על שוטר.

בכתב האישום נטען, כי "במעשיו המתוארים לעיל הנאשם ניסה לתקוף שוטר והתקיפה קשורה למילוי תפקידו כחוק, בכוונה להכשיל את השוטר בתפקידו או למנוע או להפריע אותו מלמלאו והשתתף בהתקהלות אסורה, שהתחילו לבצע בה את מטרתה בהפרת השלום שיש בה כדי להטיל אימה על הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר