בדרך לירושלים

כך השפיל נהג האוטובוס את החייל החרדי

חייל חרדי, המתגורר בשכונת חרדית בירושלים ומשרת במרכז, קיבל פטור מלבישת מדים - בשל מגוריו באזור חרדי. אך את הנהג זה לא עניין - לטענת החייל, רק בגלל שהוא חרדי (בארץ)

(צילום: פלאש 90)

חייל חרדי, המשרת במרכז הארץ ומתגורר בירושלים, קיבל פטור על לבישת מדים, מחוץ לשעות שהוא לא בבסיס. כאשר בא לעלות לאוטובוס, הנהג החליט להשפיל אותו ולא להעלות אותו בחזרה לביתו בירושלים.

י"א, החייל החרדי, מתאר ל'כיכר השבת', את מסכת ההשפלה שעבר: "אני מתגורר בשכונה חרדית בירושלים, ולכן הקצין שלי החליט לתת לי פטור מדים (פעם פטור זה היה בכרטיס המונפק ע"י הצבא אבל כיום זה טופס שאתה מדפיס ומציג לנהג)".

"כאשר באתי לחזור לי מהבסיס הביתה", מתאר החייל, "כהרגלי בשעה 16:40 עליתי לאוטובוס של חברת אפיקים קו 422 מתחנה שנמצאת במחלף גבעת שמואל, כשבאתי לתקף את החוגר, הנהג ביקש ממני פטור מדים, והוצאתי לו את הטופס שציינתי לעיל ושהיה אצלי בארנק".

אתה בטוח שהטופס הזה היה בסדר?

"בוודאי, הטופס קביל ומאושר על ידי כל הגורמים הרלוונטים, אך הנהג החליט שהוא לא מקבל את הטופס, ואמר לי: "אתה לא עולה לאוטובוס", במשך דקות ארוכות נאלצתי לשמוע אותו מקלל אותי ומבייש אותי לעיני כל, ליד כל יושבי האוטובוס קם והוא איים שהוא לא ממשיך בנסיעה".

המסמך של החייל המאשר את הפטור ממדים

"למזלי", מוסיף החייל, "אנשים טובים שהיו על האוטובוס הרגיעו אותו, והוא התקשר למנהל שלו, שאישר לו שזה בסדר -כנראה כדי לא לייצור רעש".

לדברי החייל נעשה כאן חוסר צדק משווע, וזה לא מקרה ראשון ואחרון שנהגי החברה הזו מרשים לעצמם להתנהג איך שהם רוצים לחיילים חרדים.

וכך הוא אומר: "אני בסה"כ חייל, המגיע מתוך החברה החרדית - עם כל המורכבויות שבדבר - וזה כלל לא פשוט בשבילי".

"אני רציתי לנסוע באופן חוקי באוטובוס כדי להגיע לביתי, לאשתי וילדי הקטן, אז למה אני צריך לעבור כאלה דברים? במיוחד שזה לא היה נראה משהו תמים - אלא מכוון".

'כיכר השבת', פנה אל חברת 'אפיקים' כדי לקבל את תגובתם, אך זו טרם נמסרה עד לפרסום הכתבה. לכשתגיע התגובה - נפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר