"לעולם לא נשכח"

מיוחד: שפת הלב של הרב ישעיהו הבר זצ"ל

עוד לפני שהקים את 'מתנת חיים', הרב ישעיהו הבר זצ"ל, היה איש חסד נדיר. מכתב מרגש שכתב לפני 15 שנה והגיע לידי 'כיכר השבת', מלמד על שפת הלב הנדירה של מלאך החסד (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הרב ישעיהו הבר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

עוד לפני שהקים את ארגון 'מתנת חיים', הרב ישעיהו הבר זצ"ל, שנפטר ביום חמישי בגיל 55 לאחר שנדבק ב'קורונה', היה איש חסד נדיר. מכתב מרגש שכתב לפני 15 שנה והגיע לידי 'כיכר השבת', מלמד על שפת הלב הנדירה של אדם שחי מלהרגיש את השני.

המכתב המיוחד שכתב בעצמו על חסד של אחרים, חושף עוד טפח מאלף באישיות המיוחדת שהתהלכה כאן בינינו כאחד האדם.

המכתב המרגש שכתב הרב הבר

את הרקע למכתב, מספר לנו הרב שמואל (שם בדוי) בעל המעשה: "כולם מכירים עתה את הרב הבר במפעל החיים האדיר העולמי שהביא חיים לאלפים בעולם. אני זכיתי להיות בהיכרות איתו שנים רבות קודם ושם אני יודע שהכל התחיל: הרב הבר היה אישיות של חסד, חום ורגישות לכל סובביו ומכיריו בצורה נדירה.

"וכך, לפני 15 שנה, נאלצתי לעבור ניתוח לב אצל מומחה גדול בטורונטו. הנסיעה והשהות שם לא קלה בכלל ומי שמסייע בכל מתחילה ועד סוף הוא מלאך אמיתי, ר' עזריאל, שליווה אותי כל העת. כאשר עזבנו שם, רצינו לכתוב לו מכתב תודה וידידי הרב הבר עשה זאת במכתב שכתב בשבילנו, מכתב שלא רק שמיוחד בכתיבתו ובחריזותו, הוא מלא רגש ועוצמה".

ההספד של הבן בהלוויה (צילום: שיא לייב)

לדבריו, "הדברים שכתב על מעשי החסד של אחרים, תואמים כל כך את אישיותו הנדירה. זו הייתה כתיבת הלב של הרב הבר. כתיבה שכתב הוא על אחר - אך מדברת בעצם על עצמו ממש. חבל על דאבדין ולא משתכחין. הרב הבר לא יישכח מאתנו לעולם".

"יהיה פרסום מכתבו של אהוב ליבי הרב הבר זצ"ל המלמד ומחזק רבות, לעילוי נשמתו הטהורה", הוא חותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר