פרסום ראשון

צה"ל התעלם מההבטחה; בג"צ מנע את גיוס החרדי

צעיר חרדי שביקש להתגייס, קיבל בסופו של דבר הבטחה כי אם ישוב לישיבה - יקבל דחיית שירות. בצה"ל התעלמו מההבטחה, אך בג"צ הוציא צו מניעה לדחיית גיוסו (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
תמונת אילוסטרציה (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

בג"צ הוציא היום (שלישי) צו עראי לעיכוב גיוסו של בחור ישיבה, שביקש להתגייס וחזר בו. מדובר בעתירה שהגישו עורכי הדין נדב גדליה ושמואל הורביץ נגד מפקד יחידת מיטב.

עורכי הדין פירטו כי העותר הוא צעיר חרדי אשר למד באופן רציף עד גיל 18 בישיבות. בגיל 18 חווה משבר במשך 51 יום בהם שקל לעזוב את עולם התורה ולהתגייס לצה"ל.

לאחר 51 יום, שכללו את תקופת חג הסוכות, בהם עשה את המיונים השונים ולאחר שחווה לראשונה את השירות בצה"ל במסגרת גיבוש צנחנים לפלוגה לחרדים - הודיע העותר לצה"ל כי הוא מבקש לחזור בו.

"בהתאם להקלטות שמובאים לשמיעת בית המשפט, הרי שנציג המוסמך של המשיב הבטיח לעותר כי אם יתמיד בלימודיו במשך מספר חודשים אז ישקלו לתת לו צו דחיית שירות", ציינו העותרים.

הפגנה נגד גיוס, אילוסטרציה (יואלי יאקאבאוויטש)

לסיום כתבו, בשל כל האמור לעיל, מתבקש בית משפט נכבד זה להוציא מלפניו הסעדים שהתבקשו ברישא לעתירה זו ולבטל את החלטות המשיב בעניין העותר ולבטל או לכל הפחות לדחות את הליך גיוסו, להחזיר לו את מעמדו הפיקטיבי כ"בן ישיבה" ולתת לו צו דחיית שירות כתל מיד י שיבה ל פי פרק ג'1 לחוק.

בתגובה להחלטה מסר עו"ד שמואל הורביץ ממשרדו של עו"ד נדב גדליהו: "אנו שמחים שבית המשפט קיבל את הטענה המאוד הפשוטה שלנו - הבטחות יש לקיים - על אחת כמה וכמה כאשר הן מבוצעות על-ידי המדינה כלפי האזרח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר