פסק הלכה מפתיע

הגר"י סילמן: מותר לחלל שבת בשביל להציל בחור מנשירה

במעמד הקמת 'מוקד חינוך' - בעיר בני ברק, פסק הראב"ד הגאון רבי יהודה סילמן כי מותר לחלל שבת להצלת בחור מנשירה • "ענייני חינוך זה דברים של פיקוח נפש ממש", הסביר • צפו בווידאו (חדשות)

(צילומים: שוקי לרר, באדיבות המצלם)

"אני חושב שאפשר לפסוק להלכה שבחור שמתחיל להתדרדר בחלק גדול מהמקרים מותר לחלל שבת להציל אותו", כך פסק להלכה הראב"ד הגאון רבי יהודה סילמן, במהלך כנס היסוד להקמת "מוקד חינוך" בבני ברק.

"מה שאתם עושים זה הצלה, והיום זה לא הצלה של יחידים", הוסיף הגר"י סילמן, "אני מפחד לומר ואני חושש שזה נכון, שזו הצלה של אלפים, בלי שום ספק יש הרבה יותר מאלף בחורים שזקוקים לדבר הזה".

בדבריו, הרחיב הגר"י סילמן בנושא הצלת הנוער ואמר כי "ענייני חינוך זה דברים של פיקוח נפש ממש. כל ילד, כל בחור הוא עולם מלא, ועלינו לדעת זאת. בחור שמתחיל חלילה להתדרדר, אי אפשר לדעת עד היכן זה מגיע, וה' יעזור שיהיה לנו את הסיעתא דשמיא להציל כמה שיותר נפשות.

"בסה"כ כולם רוצים להיות טובים, רק הנסיונות שקיימים היום מאוד קשים ומפתים לכל אחד, בדורנו לא צריך את הרבי מברדיטשוב בכדי לסנגר על אלו שחלילה נופלים. הקב"ה יעזור שמוקד החינוך יניב פירות וחפץ ה' בידינו יצליח".

(צילום: שוקי לרר)

הקמת "מוקד חינוך - בני ברק" הגיעה לאור הצורך להפנייה נכונה של כלל הפניות בתחום החינוך בעיר, וזאת בברכת גדולי ישראל. חברי ועדת הרבנים של המוקד הם הגר"י סילמן, הגר"מ בן שמעון והגרש"א שטרן, וחברי ועדת ההיגוי הם הרב משה בלוי והרב שלמה שטרן.

הגר"מ בן שמעון שליט"א אמר במעמד היסוד: "ברוך ה' היום מבינים שצריך בראשונה לדאוג לבני התורה, לבני הישיבות, ולתת להם כמה שיותר על מנת שחלילה לא יגיע מצב של התדרדרות. ברוך ה' אנו מקימים כאן מוקד חינוך שייתן מענה לכל הפניות בנושאים של בני ישיבות וה' יעזור שנצליח במעשי ידינו".

במהלך הכינוס, הודו הרבנים לצוות הוועדה המיוחדת בראשות הרב חיים ולדר מנהל המרכז לילד ולמשפחה, שעמלו במשך תקופה ארוכה עד להקמת מוקד החינוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר