טיסה בערב שבת

סוכנים חרדים ביקשו; 'ישראייר' הקדימו טיסה

זהו סיפור של הרבה רצון טוב והתחשבות. 'ישראייר' פרסמו את לוח הטיסות החדש שלהם, ואחת הטיסות הייתה אמורה לנחות בע"ש, לאחר שחרדים פנו לחברה, 'ישראייר' שינתה את מועד הטיסה (תיירות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: שאטרסטוק)

לאחר ההכרזה על הפתיחה המחודשת של השמיים, מישראל ואליה, חברת ישראייר פרסמה את לוח מועדי הטיסות החדש שלה. אחת מהטיסות, הייתה מתוכננת לנחות בסמוך לשבת, אחרי בקשת הסוכנים, החברה הקדימה את הטיסה ב-3 שעות.

ביום ראשון, השבוע, נתב"ג נפתח ליציאת ישראליים למדינות ירוקות; יוון, קרואטיה ובולגריה, שיוכלו לנסוע ולחזור - מבלי צורך בבידוד ביתי של שבועיים.

חברת ישראייר, שנכון להיום, היא החברה הישראלית היחידה שחזרה לטוס, מוציאה טיסות למדינות הירוקות; ליוון, קרואטיה זאגרב ודוברובניק.

הטיסות של ישראייר לזאגרב בירת קרואטיה נקבעו לימי שני ושישי, אלא שכאן נוצרה בעיה לשומרי שבת, מכיוון שהטיסת חזור ביום שישי נקבעה לשעה 16:40.

לפני שנתיים: טיסה שהתאחרה כמעט וגרמה לנוסעים לחלל שבת. הנוסעים שרים במטוס

על פי לוח הטיסות, מטוס של ישראייר היה אמור לצאת ביום שישי בשעה 09:00 מנתב"ג ולחזור בחזרה לישראל בשעה 16:40.

הטיסה המקורית

אמנם, אנו עדיין בקיץ ושבת נכנסת יותר מאוחר, אך זה לוח שנקבע לכמה חודשים קדימה. בנוסף, גם בשעון קיץ, זה מאוד בעייתי, מכיוון שכל עיכוב הכי קטן עלול לגרום חלילה לחילול שבת.

סוכני תעופה חרדים, החברים בקבוצת הבכירים של "חו"ל מהודר", העלו את הבעייתיות שבטיסה הזו בקבוצה בה חברים הבכירים של ישראייר, כולל המנכ"ל אורי סירקיס.

אחד ממנהלי ישראייר, אבי מנדלוביץ' הגיב בקבוצה והסביר, "כי הם נאלצו לעשות זאת, בעקבות אילוצי זמינות של המטוסים ולוח הטיסות, אך בכל מקרה אבדוק האם ניתן להזיז את הטיסה לשלוש שעות מוקדם יותר".

לאחר רצף של התכתבויות, הבוקר הודיע מנהל הטיסות בחברה, כי החליטו להתחשב בציבור שומרי המצוות והטיסת הלוך תוקדם לשעה 06:00 בבוקר ותשוב לישראל לקראת השעה 13:00 בצהרים, מה שיאפשר לשומרי מצוות לטוס בביטחה בטיסות הללו.

הטיסה אחרי השינוי

דודי רובינשטיין ושמחי ויינברג מנהלי חו"ל מהודר אומרים ל'כיכר השבת': "אנו עומדים נפעמים נוכח ההיענות המיידית של חברת ישראייר אל מול בקשתינו. התחשבותם של הנהלת ישראייר בשומרי השבת המהודרים מוכיחה את עצמה שוב ושוב".

"כאשר החברה עושה כל מאמץ החל מתקופת הקורונה להימנע ככל האפשר מחילול שבת, והוסיפו כעת והתאימו את טיסות ימי השישי שיותאמו כך שכל שומר שבת מהצפון ועד הדרום יוכל לחזור מהנופש בניחותא אל שבת המלכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר