אחרי התיעוד המרגש

פתח תקווה: ראש העיר דרש והנהלת החיידר התנערה מהלימודים

תיעוד מרגש שפורסם ב'כיכר השבת', של ילדי חיידר פתח תקווה מתארגנים ולומדים לפני ההנחיות, הביא את ראש העיר רמי גרינברג לדרוש מההנהלה להתנער מההתארגנות (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הילדים היום בתלמוד תורה (צילום: רוטרניק)

התיעוד של תלמידי תלמוד תורה 'דרך ישרים' בפתח תקווה, שפורסם ב'כיכר השבת', כשהם לומדים בקבוצות קטנות, במרחבים פתוחים בעיר תוך שמירה על כל הוראות הבריאות, עוררה התרגשות גדולה מהמסירות של תינוקות של בית רבן ללימוד התורה.

אך הערב (שלישי) למרות שיוזמת הלמידה החלה מהורים בת"ת, נאלצה הנהלת החיידר להוציא הודעה להורים, בה היא מתנערת מההתארגנות, וזאת לפי דרישתו של ראש העיר רמי גרינברג.

ל'כיכר השבת' נודע כי ראש העיר פנה להנהלת החיידר ודרש שיבהירו כי אינם קשורים להתארגנות, שכן המדינה אסרה לפתוח מוסדות חינוך, זאת למרות שהחיידר אכן נשאר סגור.

וכך, בהודעה שנשלחה הערב למאות הורי החיידר, נשמע המנהל הרב אליהו קונצקי, מבהיר כי "הנהלת התלמוד תורה מתפעלת מיוזמת ההורים ללמוד בשטחים פתוחים, תוך כדי שמירת כל הנחיות הבריאות".

ההודעה של הנהלת החיידר

"על פי בקשת ראש העיר רמי גרינברג, הרינו להודיע, כי להנהלת הת"ת, אין כל קשר בארגון לימודים אלו", הבהיר מנהל החיידר, "אנו מתפללים שנוכל לחזור במהרה לשגרה ברוכה, בבניין הת"ת".

לפני יותר משנה: חנוכת הבית לתלמוד תורה 'דרך ישרים' (צילום: יעקב נחומי)

גורם בכיר בלשכת ראש העיר מסביר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי ראש העיר קיבל טלפונים מגורמים חינוכיים במשרד החינוך וכן מגורמים במשטרה שביקשו הסברים על ההתארגנות והלמידה של הילדים.

לדבריו, "בעקבות כך ראש העיר פנה להנהלת הת"ת, הסביר את המצב ודרש מהם להתנער באופן רשמי מקיום הלימודים, שכן הדבר לא חוקי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר