מעקב 'כיכר השבת'

מדאיג: הגנבים נכנסים מהפרצות בגדר וגונבים ספרי תורה

עשרות מקרי גניבה בעיר מודיעין עילית, כולל של ספרי תורה וחפצי קדושה, על ידי גנבים החודרים בקלות דרך הפרצות בגדר המקיפה את העיר • כתב 'כיכר' שמע את התושבים וסייר בשטח (חרדים)

משה מנס | כיכר השבת |
(צילום: מצלמות אבטחה ומשה מנס, כיכר השבת)

דאגה בקרב תושבי העיר החרדית מודיעין עילית: בשבועות האחרונים דווחו עשרות מקרים של פריצות לבתים ומוסדות בעיר, על ידי גנבים החודרים פנימה דרך הפרצות בגדר.

התושבים, הזועמים כבר זמן רב על הזנחת הסכנה מסביב לעיר מגוריהם, חוששים כעת כפליים. התרחיש שהפחיד אותם מגניבות - כבר התממש, וכעת הם מתריעים: "האם ממתינים חלילה למפגע שיחדור דרך הגדרות?".

בתיעוד בלעדי שהגיע לאתר 'כיכר השבת' נראים הפורצים מליל חמישי האחרון כשהם מסתובבים בפנימיית הישיבה ומוציאים את ספרי התורה מבית המדרש.

מנהל הישיבה הרב רפאל אביכזר מספר לכתבנו על 3 פריצות בחודש האחרון: "בפעם הראשונה לפני כחודש גנבו חנוכייה. לפני שבועיים, בפעם השנייה ניסו לפרוץ את ארון הקודש ולא הצליחו. בליל שישי האחרון הצליחו וגנבו את ספרי התורה".

גם את גמ"ח כלי העבודה של בית הכנסת חסד לאברהם פרצו פעמיים, כולל במוצ"ש האחרון. גם בישיבת אורחות התורה פרצו פעמיים לפנימייה וגנבו פלאפונים, מחשבים וחפצים נוספים של הבחורים.

לדברי עד ראיה שאף הזמין משטרה בליל שישי, "ראיתי בשעה שלוש בלילה רכב חשוד מסתובב כאן, הזמנתי משטרה, הם הגיעו ושחררו אותם. החשש שלי הוא שמדובר בשיתוף פעולה בין נערי שולים לבני מיעוטים. ראיתי אותם זורקים חפצים שנגנבו לכיוון הוואדי והולכים לכיוון הפרצות".

המדובר בעיקר על שכונות גרין פארק וחפציבה שסובלים מהתופעה מאחר והם יושבים בסמוך לגדר ההפרדה המלאה בפרצות. בתיעוד של כתב 'כיכר השבת' בשטח, ניתן לראות עשרות פרצות לאורך הגדר. עד כה, כל הניסיונות להביא את הדברים לתשומת לבם של הקברניטים והאחראים לנושא לא צלח.

הפרצות בגדר (צילום: מצלמות אבטחה ומשה מנס, כיכר השבת)

"בעקבות כתבות שנעשו בנושא ופעילות מול הרשויות הובאה פלוגת חיילים שאכן מסתובבים באזור. אך יש צורך בטיפול ואטימה יסודית של הגדרות והסדרת אישורי הכניסה", אומרים התושבים.

החשש הגדול של התושבים הוא מפני חדירת מחבלים דרך הפרצות אל תוך העיר. "הפעם זה פלילי, פעם הבאה זה לאומני", אומר לנו דודי ישראל אחד מתושבי השכונה.

"בשבת האחרונה, תצפתנו מהחלונות, אך הגנבים הלכו לשכונה סמוכה. הכל חשוך, וכל מי שרק מעוניין בא עובר את הגדר לוקח. שחלילה לא נתעורר לאסון". דודי מספר כי בפריצה שהייתה בליל שבת, נגנבו מאיש מחשבים כסף מזומן רב ומחשבים.

הוא מספר כי גם בליל שבת שעברה, בזמן הארוחות נכנסו הגנבים לבית בקומת קרקע, משם גנבו כסף מזומן, תכשיטים וערכת מילה של בעל הבית כשלאחר מכן טיפסו לקומה העליונה, שם גנבו פמוטות, תכשיטים ומוצרי יודאיקה.

התושבים במקום מספרים על פחד רב. כאשר לדברי שרגא כ. באחד המקרים שארע בחודש האחרון - בן מיעוטים נכנס לבית שם פגש נערה שישבה על הספה. הוא סימן לה שתהיה בשקט, לקח מחשב וברח. "זה יכל להסתיים באסון".

תושב בעיר כותב: "חודשים ארוכים שתושבי השכונה מחזיקים את ההרגשה שפריצה לביתם זה רק עניין של זמן.מאנו לא שואלים האם זה יקרה, אלא מתי זה יקרה. במוצאי שבת קבוצות הווצאפ מתעוררות לחיים, אצל מי פרצו הפעם....".

"הילדים חוששים, מגיעים למיטות שלנו בלילה וחוששים להיות לבד. מסתבר שלא רק הקורונה מצאה אותנו ככר דגירה פורה ומבטיח, אלא אף כנופיות נוער ובני מיעוטים...".

"מה יותר פשוט עבורם מלנצל את הזמנים המיוחדים, השעות השקטות, הפרצות בגדר, וקצב החיים האינטנסיבי והתובעני כאשר אירוע רודף אירוע ולאנשים המוגבלים כלכלית ומטופלים בילדים אין את הפריווילגיה לזכור ולהתארגן כנדרש".

מוסיף תושב העיר, "הציפייה מההנהגה מאוד ברורה, בכל המישורים. הדרכת התושבים כיצד לפעול בכלל, ואף בשבת שלא יחששו להחמיר כשמדובר בספק פיקוח נפש. הפניית משאבים עירוניים למניעה, תאורה, מצלמות, גידור, נוכחות של עובדי נוער ושיטור עירוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר