"העדה" תקצוף

גאב"ד העדה: "לזרוק את מפיצי הפשקווילים, חצופים"

גאב"ד "העדה החרדית", הגרי"ט וויס, התייחס במהלך הסעודה השלישית בשבת האחרונה למפיצי כתבי הפלסתר בירושלים, וכינה אותם במילים קשות: "אנשים הללו הם מחוצפים גדולים, וצריכים להרחיק אותם, ולזרוק אותם מבתי כנסיות, אסור לקרוא את כתביהם" (ארץ)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
(שוקי לרר)

"איני יכול להתאפק, ואני חייב כאן להכריז ולמחות כדין של תורה, על כמה אנשים נבערים בדעתם חצופים ועלובים אשר לקחו לעצמם דרך להוציא פשקווילים ברחובות קריה, והם מביישים ומתחצפים נגד רבנים ונגד אדמורי"ם" - ההתבטאות החריפה הזאת מיוחסת לגאב"ד העדה החרדית, הגרי"ט וויס, במהלך הסעודה השלישית שנערכה בשבת האחרונה.

גאב"ד העדה בחר במילים קשות כשהתייחס למפיצי הפשקווילים: "אנשים הללו הם מחוצפים גדולים, וצריכים להרחיק אותם מבינינו, ולזרוק אותם מבתי כנסיות, ואסור לקרוא את כתביהם, ולא להכניס את מה שהם כותבים בבית יהודי".

והגרי"ט וויס המשיך ותקף: "האנשים חצופים הללו הם מבלי עולם, מקבצים קבוצות לבלות את הזמן ואחר כך באים לתקן את העולם בכתבי האוויל שלהם, ועוד הם אומרים לא עשיתי כלום. רק דיברתי וכתבתי.

"ולא יודעים כי הדבור של האדם עלול להזיק יותר מכל מכה באבן או באגרוף. שמכה מכאיבה לשעתה ודיבור מכאיב לאורך ימים. שהמכה פוגעת במי שסמוך למכה – ולשון הרע מכאיב גם במרחק ארצות רבות ושנים ארוכות".

ההערכה היא כי דבריו של הגאב"ד כוונו בעיקר כלפי שני אנשים, שהפיצו באחרונה פשקווילים בגנות חסידות "תולדות אהרן" ובגנותו של הגרי"ט וויס.

מתפללים שנכחו בעת הנאום המסעיר, סיפרו כי הדברים נאמרו בלהט, תוך שהגאב"ד מנופף בידיו לאות זעם וכעס רב.

הדברים לא תמו בזאת, ובהמשך הביא גאב"ד "העדה החרדית" מקורות מדברי התורה בגנות לשון הרע והוצאת שם רע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר