בעצרת הספד

'לא מעכלים': 30 לפטירת רבה של חצור ז"ל

דיינים, רבני ערים ותושבי חצור, הגיעו השבוע להשתתף בעצרת המרכזית לזכרו של רב העיר הבלתי נשכח, במלאות שלושים יום לפטירתו; "אנחנו לא מעלים את האסון" (חרדים)

בעצרת המספד (צילום: אפקטיו)

רבני ערים, ראשי ישיבות, דיינים ועמך בישראל השתתפו השבוע בעצרת השלושים, בהיכל 'בית אברהם', לפטירת הרב הראשי לחצור וראש מוסדות "שערי דעה", הגאון רבי מרדכי דעי זצ"ל שהסתלק לעולמו, בגיל 68.

את הנאום המרכזי נשא הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה עמאר, שסיפר על גדולתו של הרב דעי זצ"ל, חכמתו והשקעתו בצאן מרעיתו, ועל קשרי הידידות שהיו מנת חלקם שנים רבות.

הרשל"צ בירך את תושבי חצור על הזכות שנפלה בחלקם, שממשיך דרכו ברבנות העיר יהיה הבן הדיין הגאון רבי עוזיאל דעי.

כמו כן, נשאו דברים: ראש ישיבת המקובלים "נהר שלום" הגה"צ רבי בניהו שמואלי, "אנחנו לא מעכלים את האסון", אמר וסיפר על תקופת הנערות כשלמד יחד עם המנוח בישיבת "פורת יוסף", ואת האהבה האדירה של מרן ראש הישיבה חכם יהודה צדקה לרב מרדכי דעי.

גיסו ראש מוסדות "יתד התשובה", הגאון רבי רפאל כהן, סיפר על הקשרי ידידות ביניהם, על האהבה העצומה שהמנוח זצ"ל היה מרעיף על כל תושבי חצור והסביבה.

גיסו מ"מ ראש עיריית צפת שלמה חדד, סיפר על החודש האחרון בצל פטירת הרב דעי זצ"ל ועל תחושת היתמות שאיננה פוסקת ועל השאלות הרבות שמונחות על שולחנו של הרב זצ"ל.

את העצרת חתם הרב הראשי לבאר שבע וראש אבות בתי הדין הגאון רבי יהודה דרעי, שטרח מרחוק כדי לכבד את המעמד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר