מתקפה חריפה

הראשל"צ הגר"ש עמאר נגד גיור רבני ערים

הראשון לציון ורבה של י-ם, הגאון רבי שלמה עמאר, במתקפה חריפה נגד כוונת ממשלת בנט-לפיד לאפשר לרבני ערים לגייר: "יגרמו קרע בעם, יצטרכו לעשות ספרי יוחסין" • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, במתקפה חריפה נגד כוונת ממשלת בנט-לפיד לאפשר לרבני ערים לגייר: "יגרמו קרע בעם, יצטרכו לעשות ספרי יוחסין". הדברים נאמרו במסגרת פינתו 'כיכר לשבת' שתשודר במלואה בסוף השבוע.

בפתח דבריו אמר הגר"ש עמאר: "קמים אנשים שונים עם דברים שמהביל הרעיון, דברים שלא יאומן. לא רק נגד השבת, לא רק נגד התורה, לא רק נגד העם, לא רק נגד הנישואין. יש דברים שההיגיון לא יכול לסבול אותם".

לדבריו: "אז, כשעוד הייתי הרב הראשי - הציעו שרבני עיר יגיירו, צעקתי איך אפשר לתת לרבני ערים כשיש לנו מערך שלם ממשלתי, הממשלה ממנת אותו, עובדים יפה וידיהם לא כל כך מלאים בעבודה, אז שישלחו להם את כל המתגיירים. למה צריך לתת? היה בזה כבר ביזיונות וכישלונות, למה לנו ללכת ולעקוף את מה שעושים, הורסים את הבניינים שבנו, בנו מערך נפלא מאוד, למה לחפש דרכים?".

"בנישואין כבר גרמו הרס גדול בזה שפתחו את הנישואין", תקף הראשל"צ והוסיף: "רוצים עכשיו להרוס גם את הכשרות. למה בימים כאלו במקום שנתחזק ונראה מה לתקן, נחזק את בדק הבית, את בתי הדין והרבנות, לחזק את לימודי הדת. ובמקום זה עוד תוסיפו סרה.

"אם המטרה היא רק להתפרסם - יש דרכים טובים יותר. למה לחפש את המקומות הכי נמוכים, חוטאים כלפי ה' וכלפי אדם".

בסיום דבריו הזהיר הרב: "יגרמו בסוף קרע בעם חלילה, יצטרכו לעשות ספרי יוחסין, כבר הזהרתי על זה כמה פעמים, עשרות פעמים, גם כשהייתי רב ראשי. למה לתת יד לדברים האלה? תוותרו על הדעות הנפסדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר