הורחקו מהאזור

3 עצורים בהפגנה נגד הרכבת הקלה - שוחררו

שלושה מפגינים שנעצרו בהפגנת 'העדה החרדית' במתחם עבודות הרכבת הקלה בירושלים, שוחררו על-ידי בית המשפט בתנאים - זאת לאחר שהזדהו בפני בית המשפט (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההפגנה נגד הרכבת הקלה, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שלושה מפגינים שנעצרו אמש (שלישי) בהפגנת 'העדה החרדית' במתחם עבודות הרכבת הקלה בצומת הרחובות שמואל הנביא ובר אילן בירושלים, שוחררו על-ידי בית המשפט בתנאים.

נציג המשטרה אמר בדיון, בו ביקש להאריך את מעצרם בשלושה ימים, כי "המשיבים נעצרו אתמול, ביחד עם אחרים, כשהגיעו לאזור עבודות האזור הרכבת הקלה, מחו שם כנגד העבודות. זוהי מחאה מתמשכת ויומיומית מזה תקופה ארוכה. חלקם נכנסו לתוך בורות, חלקם נעמדו מול טרקטורים, הפנו לביצוע העבודות השותפות והתנועה השוטפת שם נפגעה ונחסמה.

"הם עוכבו, נחקרו, סירבו למסור את פרטיהם או כל פרט מזהה עליהם. המבקשת לא יודעת את פרטיהם, אם בעבר נחקרו או עוכבו במקרים קודמים. לכן, המבקשת תעתור ל-3 ימים על מנת לזהותם זיהוי מלא וכן על מנת לחקור אותם שוב. האחרים שעוכבו לתחנה הזדהו, נחקרו ושוחררו בתנאים מגבילים".

עו"ד רועי פוליטי שייצג את שלושת העצורים, שאל את נציג המשטרה בדיון: "למעשה, מבחינת המעשה עצמו, מדובר בהגעה למקום וכניסה לעבודות וישיבה שם?", ונציג המשטרה השיב: "כן, כפי שתיארתי פחות או יותר. לא יכול להצביע מה כל אחד עשה בדיוק, אין זיהוי שלהם. אין לי תמונה של פלוני אלמוני 1 וכך הלאה".

"כל מה שנעשה באותה פעולת מחאה", אמר עו"ד פוליטי, "היא ישיבה או עמידה ליד הבור או בתוך הבור, ולא הייתה התנגדות למעצר. לכן, לא הייתה הפרעה לשוטר. לא באמת מדובר בהכשלה אקטיבית. הפרת הוראה חוקית היא לא משהו שיש לגביו חשד סביר. אני מציע זה להורות על שחרורם בתנאים, כמו באלו שמשתחררים בדרך כלל כאלה שעושים אותו דבר, כולל הזדהות. כמובן שתמיד אפשר לחקור אותם שוב לאחר ההזדהות. אסכים שאם ישוחרר, הם יעברו חקירה. שלשום היו פה עצורים שלחלק מהם יוחסה הפרת הוראה חוקית והם שוחררו".

במהלך הדיון, נאותו השלושה להזדהות בפני בית המשפט וציינו כי הם גרים במאה שערים, בבית ישראל. "לא היינו בבית המשפט קודם לכן", הוסיפו.

בהחלטתו כתב השופט אלעד לנג, כי "המשיבים חשודים בביצוע עבירות של הסגת גבול פלילית, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, הפרת הוראה חוקית, השתתפות בהתקהלות אסורה, התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור, חסימה או הפרעה בדרך ציבורית.

"בהתאם למיוחס למשיבים, ביום 16.11.21, נכנסו המשיבים לאזור עבודות הרכבת הקלה והפריעו לעבודות. עיינתי בתיק החקירה וסימנתי את עיקרי הראיות. ראיות אלה מניחות חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות למשיבים. המשיבים בחקירותיהם שמרו על זכות השתיקה".

בסופו של דבר הורה השופט על שחרורם בתנאים: התייצבות לחקירה או משפט לפי דרישה; מסירת פרטי זיהוי מלאים במשטרה, ובכלל כך ת"ז וטביעת אצבע, כפי שיידרשו על ידי המשטרה; הרחקה מתוואי עבודות הרכבת הקלה בירושלים ומשרדי חברת מוריה, למרחק שלא יפחת מ-100 מטרים, וזאת עד ליום 17.1.22 בשעה 12:00.

בנוסף, הם נדרשו להפקיד ערבות עצמית וערבות צד ג' על סך 3,000 ש"ח כל אחת לכל אחד. והפקדה בסך 1,000 ש"ח לכל אחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר