המאבק מחריף

רכבת מתחת למאה שערים? מוסדות חרדים בתביעת ענק

מוסדות ובעלי עסקים חרדים משכונות גאולה ומאה שערים הגישו תביעת ענק בסך 160 מיליון, בעקבות העבודות על קו הרכבת הקלה שצפויה לעבור תחתיהן • הפרטים המלאים (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בטבת תשפ"ב | 27.12.21
שכונת גאולה בירושלים (צילום: פלאש 90)

תביעת ענק, העומדת על סכום של 160 מיליון שקל, הוגשה לאחרונה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים, בידי כמה מוסדות ובעלי עסקים חרדים משכונות גאולה ומאה שערים הסמוכה בירושלים, כך לפי הדיווח ב'כלכליסט'.

התביעה הוגשה בעקבות העבודות על ה"קו הכחול" של הרכבת הקלה, שעתידה לעבור במתחם התחנה הישנה ומשם, ברחוב קרן היסוד והמלך ג'ורג' להיכנס למנהרה ארוכה. מי שאיחד את בעלי העסקים והמוסדות הוא הרב נתן קרמר מעמותת "ירושלים שקופה".

על פי התכנון, "הקו הכחול" יצא משכונת גילה, ינוע בדרך חברון, תיאטרון החאן, קרן היסוד, המלך ג'ורג', יחצה את הקו האדום ברחוב יפו ויכנס למנהרה באורך 1.2 ק"מ עד לשדרות גולדה מאיר- אחרי צומת בר אילן - ומשם עד לשכונת רמות בצפון העיר. בתוואי המנהרה ייבנו 3 תחנות אשר ישרתו את תושבי שטראוס, יחזקאל ושמואל הנביא.

התביעה כעת, לפי כלכליסט, היא בעיקר של מבנים בשטראוס ויחזקאל, שבהם עובר הקו הכחול תחת מוסדות לימוד, ובהם ביקור חולים, ישיבת בלומנטל, הקדש הבוכרים, מדרש דוד, תלמוד תורה יעב"ץ ותלמודי תורה סאטמר. בנוסף גם בתי עסק החליטו לתבוע, בהם כאמור רבים חרדים.

העבודות טרם החלו. המוסדות התובעים טוענים כי המנהרה תטיל עליהם מגבלות כאשר ירצו להרחיב את המבנים וכדומה. בקרב הרשויות יש מי שמעריכים כי תתפתח מחאה בקרב המגזר, שעתידה אף להוביל לשיבוש בעבודות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר