ראיון בלעדי

הם רצו לממן את המשפט אבל אבא דחה אותם בבוז´

אחיו של אחד החשודים בהברחת סמים שהוכתרו בתקשורת כ"חרדים", מדבר לראשונה ומספר בראיון בלעדי ל"כיכר השבת" על עברו של אחיו, על הרגע שבו נלכד ברשתם של פעילי "ארגון ועל גירסתם לפרשת הסמים - יי"ש הפיל אותו בפח. וגם: על השיחה המפתיעה מארגון "הלל" (חרדים)

דוד כהן | כיכר השבת |
אחד החשודים בבית-המשפט (עוזי ברק)

שבוע אחרי מעצרם הדרמטי של שני צעירים, חרדים בעברם, בחשד להברחת כמות גדולה של סמים לישראל, שוחח אחיו של אחד העצורים עם "כיכר השבת" וסיפר לראשונה את גירסת המשפחה.

בן-המשפחה, שביקש להישאר בעילום שם, מספר על עברו של אחד הצעירים. "המשפחה שלנו היא משפחה נחשבת בקהילה בבני-ברק, משפחת אצולה. אחרי שאמא נפטרה פקד אותו משבר. הוא לא הצליח להשתלב היטב במסגרת ישיבתית ובמהלך השנים החליף ישיבות בקצב מסחרר".

במהלך גלגוליו הוא הגיע לישיבת מיר, שם פגש בחור ישיבה לשעבר שגויס לארגון "הלל" המסייע לחוזרים בשאלה. "איש לא ידע על מעלליו של הבחור הזה בישיבה, אבל הוא הפיל נשמות רבות וגם אותו".

ולמרות השינוי הדרסטי שחל בו, בני המשפחה לא זנחו אותו. "תמיד דאגנו לכל מחסורו. מדי ערב שבת, אחותו היתה מביאה לו סל ובו מצרכי מזון".

על פרשיית הסמים שנחשפה בשבוע שעבר, אומר בן המשפחה: "הוא לא אשם". למעשה, המשפחה כולה התייצבה מאחוריו ובטוחה כי הופל בפח.

בן המשפחה מספר כי אחד מחבריו שכנע אותו לפני כמה שבועות לצאת לטיול בברזיל. "בדיעבד התברר כי לא מדובר בטיול תמים. במהלך המסע הגיע לידיהם התיק שהכיל בתוכו כמה ק"ג של קוקאין".

לדבריו, חשדו של אחיו עלה בשובם לארץ. חברו לטיול אמר לו: "אתה חושב שזה תיק תמים?", ובשלב הזה הוא סרב לסחוב את התיק מחשש שיתפס.

כשירדו מכבש המטוס התנפלו עליהם שורת שוטרים. משם - הארכת מעצר וחשיפת הפרשה בתקשורת.

"שני החשודים העיקריים הם חרדים לשעבר, אבל זה לא מנע מהתקשורת להכתיר אותם כחרדים לכל דבר ועניין", אומר בן המשפחה.

לפני כמה ימים, יצרו קשר ארגון עם המשפחה והציעו מימון כולל של הוצאות המשפט.

איך אבא הגיב?

"אבא הזדעזע מההצעה והודיע להם נחרצות: לא אקח שקל מהארגון שהרס את חייו של בני".

למרות הבושה שהמיט על המשפחה, אחיו ואחיותיו התגייסו למענו. "אבא אמר שהוא יממן את כל הוצאות המשפט מכיסו. מדובר בעשרות אלפי דולרים".

במשפחה מחכים בקוצר רוח לתחילת משפטו, ומביעים אופטימיות כי יצא זכאי. במידה ובית-המשפט יקבע כי הוא אשם בפרשה, הוא צפוי לבלות כעשר שנים מאחורי סורג ובריח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר